چطور از مدفوع این حیوان ها گران ترین قهوه دنیا درست می شود؟

کوپی لواک گران ترین قهوه دنیا

آخرین تاریخ بروز رسانی در 21 بهمن 1402

بهترین قهوه دنیا از مدفوع کدام حیوان است؟ بله تعجب نکنید! از مدفوع حیوان های خاصی هم قهوه درست میشه. اما می دونید گرانترین قهوه دنیا مدفوع کدام حیوان است؟ قهوه مدفوع سگ یا قهوه مدفوع گربه کدوم؟ در اندونزی خوراکی ها و نوشیدنی های عجیب و غریب بسیاری وجود دارد که در حال حاضر در بین آن ها قهوه کوپی لواک که امروزه به گران ترین قهوه دنیا معروف است جزو عجیب ترین نوشیدنی ها به شمار می آید. این نوع قهوه در واقع تهیه شده از فضله حیوانات می باشد و حتی در برخی از کافه ها هر فنجان از این نوع قهوه تا قیمت 45 دلار نیز به فروش خواهد رسید.

بهترین قهوه از مدفوع کدام حیوان است و چه طعمی داره؟ چرا انقد گرونه؟ مزایا و معایبش چیه؟ بهترین قهوه از چه حیوانی است؟ حیوانی که مدفوعش قهوه است؟ حیوانی که قهوه میخوره؟  بهترین قهوه دنیا مال کدام کشور است؟  تو این مطلب به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد پس تا اخر مطلب با باغ سلامتی همراه باشید.

بررسی گرانترین قهوه دنیا

کوپی لواک گران ترین قهوه دنیا

تا حالا شده از خودتون بپرسید گرانترین قهوه از چی درست میشه؟ کوپی لواک « Kopi luwak » به معنای قهوه زباد می باشد و زباد نوعی جانور پستاندار است. در حقیقت گران ترین قهوه جهان که به کوپی لواک شهرت یافته است نام یک نوع قهوه نیست و به نوعی، روشی خاص به منظور پردازش قهوه به شمار می آید. تولید قهوه کوپی لواک توسط گربه های زباد انجام می شود که که موسانگ یا لواک نام دیگری است که افراد محلی روی این گربه ها گذاشته اند.

گران ترین قهوه دنیا

بهترین قهوه دنیا از مدفوع کدام حیوان است؟

روش تولید قهوه زباد به این صورت است که پس از خوردن غلاف های قهوه توسط این حیوانات، به دلیل عدم هضم در روده آن ها، مجدد این دانه ها دفع خواهد شد و افراد این دانه ها را از فضله این گربه سانان جمع آوری خواهند نمود. بعد از جمع آوری و نیز تمیز کردن این دانه های قهوه افراد اقدام به برشته کردن آن ها خواهند نمود و در نهایت گران ترین قهوه دنیا با طعمی خاص آماده می گردد. اما به نظر شما چه چیزی باعث شده است که افراد در فضله حیوانات به دنبال دانه های قهوه باشند و در نهایت از آن نوشیدنی ساخته و آن را گران ترین قهوه جهان بدانند. برای پی بردن به پاسخ این سوال بد نیست کمی تاریخچه استفاده از قهوه کوپی لواک را بررسی نماییم.

بهترین قهوه دنیا مال کدام کشور است؟

پاناما با 29 نمونه قهوه با امتیاز 96 یا بالاتر در جایگاه اول قرار دارد. زیرا بیشتر قهوه های گیشا در این کشور کوچک آمریکای مرکزی تهیه می شود. اتیوپی و کنیا به ترتیب با 28 و 27 نمونه در رده های بعدی قرار دارند. این دو بزرگترین تولید کننده قهوه در آفریقا هستند که محصولات آنها با کیفیت بالا شناخته می شوند. بزرگترین تعجب این است که ما هاوایی را در جایگاه چهارم می بینیم. زیرا این کشور تولید کننده اصلی قهوه کونا است. قهوه کونا به طور کلی قهوه خوبی محسوب می شود ، اما بندرت به اروپا صادر می شود. در عوض ، یک بازار بزرگ برای قهوه هاوایی در ژاپن و البته در ایالات متحده وجود دارد.

بیشتر بخوانید : نحوه درست کردن قهوه با موکاپات و راهنمای خرید بهترین موکاپات

مروری بر تاریخچه با ارزش ترین قهوه دنیا

در زمان های گذشته که هلندی ها بر کشور اندونزی سلطه داشته و در آن حکومت می کردند فروش قهوه یکی از راه های پول ساز در تجارت محسوب می شد و کارگران اندونزیانی اجازه برداشت دانه های قهوه را از زمین نداشتند. از سویی کشاورزان بسیار مشتاق چشیدن طعم این قهوه بودند چرا که هلندی ها از طعم آن بسیار تعریف می کردند. در چنین شرایطی کشاورزان متوجه شدند که در اطراف زمین کشاورزی، گربه های زبادی وجود داشته که علاقه زیادی به خوردن غلاف های قهوه از خود نشان می دهند اما با این حال این دانه ها در روده آن ها هضم نشده و در نهایت به صورت کامل، مجدد به همراه فضولات از آن ها خارج می شوند.

 

این کشاورزان برای چشیدن طعم این نوع قهوه حاضر شدند که دانه های قهوه را از فضولات این حیوانات جدا نموده و بعد از آماده شدن بچشند. طعم این قهوه به اندازه ای برای این کارگران دلچسب بود که هنوز هم بعد از گذشت سال ها افراد بسیاری به این نوع قهوه علاقه مند هستند و این قهوه به گرانترین قهوه دنیا تبدیل شده است.

اما به نظر شما طعم این قهوه چه فرقی با قهوه معمولی دارد؟

بررسی تفاوت های میان قهوه معمولی با گران ترین قهوه دنیا

اگر چه در رابطه با گران ترین قهوه جهان اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد اما با این حال افرادی که به این قهوه علاقه مندند در رابطه با مزایای این قهوه و برتری آن بر قهوه معمولی موارد زیر را عنوان می کنند:

  • از آن جایی که گربه های زباد برای خوردن دانه های قهوه به سراغ دانه های رسیده و تازه این میوه خواهند رفت لذا طبیعی است که این دانه های قهوه از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
  • دانه های قهوه بر اثر پروسه هضم صورت گرفته در شکم گربه دچار تغییراتی خواهند شد و به نوعی تخمیر شده و از این رو طعم بهتری به خود می گیرند.

طعم گران ترین قهوه دنیا

طعم قهوه کوپی لواک باعث شده که این قهوه به پرطرفدارترین قهوه و البته گران ترین قهوه جهان تبدیل گردد. این نوع قهوه دارای نرمی بیشتر و تلخی کمتری است و از این رو افراد طعم آن را دلپذیرتر از طعم قهوه های معمولی می دانند. از سویی این قهوه به دلیل برخورداری از سطح اسیدسیتریک بالاتر تازگی بیشتری خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که قهوه های کوپی لواک مختلف از نظر طعم با هم متفاوت خواهند بود و در واقع این تفاوت ناشی از تفاوت دانه های خورده شده از سوی گربه زباد، میزان پردازش دانه در شکم این جانور و نیز رژیم غذایی و سلامت گربه است.

طعم گران ترین قهوه دنیا

این دانه های قهوه که در واقع یک روز و نیم در دستگاه گوارش زباد در گردش خواهند بود پس از دم کشیدن، عطر و طعم دلچسبی به خود خواهند گرفت و خیلی از افراد طعم این قهوه را به طعم کارامل و شکلات شبیه می دانند.

نظر مخالفان Kopi luwak

این نوع از قهوه مخالفان بسیاری دارد و مخالفان گران ترین قهوه دنیا معتقدند که این نوع قهوه با توجه به آن که باریک تر از قهوه های معمولی هستند فاقد مغز آنچنانی نبوده و از این رو کیفیت آن ها چندان مطلوب نخواهد بود. به عقیده این افراد صرفا به دلیل طعم بهتر این قهوه نباید قیمت چنین بالایی را برای آن در نظر گرفت و استقبال افراد از این قهوه تنها به این دلیل می باشد که تهیه نوشیدنی از فضله حیوانات برای آن ها جالب به نظر می آید.

گرانترین قهوه جهان و نوع تقلبی آن

تهیه گران ترین قهوه دنیا با گربه

استقبال افراد بسیاری از این نوع قهوه و قیمت بالای آن باعث شده است که عده ای سودجو به فکر پر کردن جیب خود از طریق فریب دادن افراد بیفتند. برخی از افراد از طریق برشته کردن دانه های قهوه با کره حیوانی و یا مارگارین سعی داشته طعمی مانند طعم قهوه کوپی لواک را شبیه سازی کنند. و متاسفانه عده ای نیز با شکار گربه های زباد و زندانی کردن آن ها در قفس آن ها را مجبور به خوردن روزانه صدها دانه قهوه خواهند نمود.

این درحالی است که برای تهیه یک قهوه کوپی لواک باکیفیت نیاز است که گربه های زباد تحت یک رژیم غذایی منظم قرار گرفته و غلاف دیگر درخت ها، میوه های پالپی یا گوشتی و حشرات را نیز در رژیم غذایی خود داشته باشند و خوراندن هر روزه دانه های قهوه بدون هیچ نوع مواد غذایی دیگر به آن ها نه تنها کاری بسیار غیراخلاقی است بلکه قهوه تهیه شده از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود. لازم به ذکر است که در حال حاضر 80 درصد از قهوه های کوپی لواکی که در بازار تحت عنوان گران ترین قهوه دنیا به فروش می رسند از نوع تقلبی هستند.

 

 

بهترین قهوه دنیا است که از مدفوع گربه‌ی ویتنامی به‌نام “لوآک” تولید می‌شود. این قهوه مشهور به “قهوه کات” است و فرآیند تولید آن به این صورت است که گربه‌های لوآک دانه‌های قهوه را می‌خورند و پس از گذر از دستگاه گوارش، مدفوع خود را تولید می‌کنند. سپس این مدفوع‌ها جمع‌آوری می‌شوند، تمیز می‌شوند و دانه‌های قهوه از آن استخراج می‌شوند.  نتیجتاً قهوه‌ای با طعم خاص و متمایز، تولید می‌شود که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.همانطور مشاهده کردین قهوه ای که از مدفوع حیوان درست می شود بسیار گران قیمت و پروسه تولید طولانی دارد. به همین دلیل افرداد خاصی می تونن ازین قهوه استفاده کنند و شاید خیلی ها ازین که قهوه با مدفوع سگ و یا گربه و حیوانات دیگه قاطی میشه خوششون نیاد و دوست نداشته باشن یا بهداشتی ندونن یا با اینکه کلی پول میدن که گران ترین قهوه جهان از مدفوع گربه سان رو بخورن! ولی این نوع قهوه تو دنیا بسیار خواهان داره و چون تو کشور های کمی تولید میشه و در دسترس همه نیس بسیار کم یاب و گرانه.

4.7/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه برای “چطور از مدفوع این حیوان ها گران ترین قهوه دنیا درست می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *