راهنما و نکات مهم در خرید صندلی کامپیوتر راحت و ارزان

راهنمای خرید انواع صندلی کامپیوتر

مهم ترین نکات قابل توجه هنگام خرید صندلی کامپیوتر کدام اند؟

افراد بسیاری هستند که هنگام استفاده از صندلی کامپیوتر متوجه گذر زمان نمی شوند و مدت زمان طولانی را طی کار کردن با کامپیوتر سپری می کنند. به همین دلیل در انتخاب و خرید صندلی کامپیوتر باید به تمام نکات مهم و حائز اهمیت توجه کرد تا هنگام استفاده ی طولانی مدت از صندلی برای فرد استفاده کننده مشکلی به وجود نیاد. خریداری کردن صندلی کامپیوتر نیز همانند سایر وسایل و تجهیزات مورد استفاده ی افراد دارای نکات مهم و قابل توجهی است که ما در این مقاله شما را با مهم ترین این نکات آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

با توجه به افزایش کسب و کارهای اینترنتی، استفاده ی افراد از صندلی کامپیوتر نیز بیشتر شده و مدت زمان زیادی از طول شبانه روز از صندلی کامپیوتر استفاده می کنن و در صورت استاندارد نبودن صندلی به ستون فقرات آسیب جدی وارد می شود به همین دلیل هنگام خرید صندلی کامپیوتر باید به تمام نکات حائز اهمیت در خرید صندلی استاندارد توجه داشته باشید.

وجود تناسب بین صندلی و اندام مهم ترین نکته هنگام خرید صندلی کامپیوتر

تناسب بین اندام فرد استفاده کننده و ابعاد صندلی

یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید صندلی کامپیوتر، توجه به تناسب بین اندام فرد استفاده کننده و ابعاد صندلی می باشد. در صورت داشتن تناسب میان ابعاد صندلی و اندام استفاده کننده، فرد به راحتی می تواند مدت زمان طولانی را بدون فشار آمدن به پاها و کمر کار کند.

وجود انحنای مناسب

هنگام انتخاب صندلی کامپیوتر به انحنای مناسب صندلی توجه ویژه ای داشته باشید. داشتن انحنای مناسب و به شکل s سبب می شود گودی کمر و ستون فقرات فرد استفاده کننده از صندلی، تحت حفاظت قرار گرفته شود و در صورت استفاده ی طولانی مدت بر ستون فقرات هیچ گونه آسیب جدی وارد نشود. افرادی که گودی کمربیش از اندازه دارند باید هنگام خرید صندلی کامپیوتر به انحنای صندلی توجه ی خاص داشته باشند.

خرید صندلی کامپیوتر و توجه به اتفاع و پهنای صندلی

استاندارد بودن ابعاد پشتی صندلی اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که پشتی صندلی کامپیوتر استاندارد نباشد، امکان آسیب دیدن ستون فقرات فرد استفاده کننده در طولانی مدت بالا خواهد رفت. هنگام خرید صندلی کامپوتر توجه داشته باشید که ارتفاع و پهنای پشتی صندلی برابر با 18 و 32 سانتی مترو همچنین طول و عرض قسمت نشیمنگاه صندلی کامپیوتر بین 40 تا 50 سانتر متر باشد.

همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب و خرید صندلی اداری

از دیگر ویژگی های صندلی کامپیوتر ایده آل، داشتن قابلیت تغییر در اندازه های بین 1 تا 5 درجه در قسمت کف می باشد. اگر صندلی قابلیت تغییر دادن میزان شیب نشیمنگاه را داشته باشد به ران های فرد استفاده کننده هنگام نشستن بر روی صندلی فشار زیادی وارد نخواهد شد.

توجه به قابلیت تنظیم ارتفاع هنگام خرید صندلی کامپیوتر

قابلیت تنظیم ارتفاع از مهم ترین ویژگی های یک صندلی کامپیوتر مرغوب و استاندارد است. افرادی که مدت زمان زیادی از صندلی کامپیوتر استفاده می کنند نیاز به داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع درناحیه ی نشیمنگاه صندلی و همچنین ارتفاع زیردستی دارند. در صورتی که ارتفاع صندلی مشخص نشود و ارتفاع صندلی هنگام نشستن فرد کم باشد، خون به خوبی در بدن فرد جریان پیدا نمی کند.  در چنین حالتی فرد استفاده کننده باید ارتفاع مناسب برای صندلی را مشخص کرده و با استفاده از اهرم مخصوص آن را ثابت کند تا پا بر روی زمین صاف قرار بگیرد و خون در بدن فرد به بهترین شکل ممکن جریان پیدا کند.

قابلیت تنظیم زاویه

قابلیت تنظیم زاویه صندلی کامپیوتر

هنگام خرید صندلی کامپیوتر به داشتن قابلیت تنطیمات زاویه و ارتفاع در نقاط مختلف صندلی توجه داشته باشید. در مدل های استاندارد و به روز صندلی های کامپیوتر تمام نقاط صندلی اعم از ارتفاع قسمت پشتی صندلی، پشتی کمر، ارتفاع بازو، زاویه ی صندلی و … قابلیت تنظیم را دارند و فرد هنگام استفاده با هیچگونه مشکلی رو به رو نخواهد شد.

هنگام خرید صندلی کامپیوتر به نشیمنگاه صندلی توجه کنید تا گرد نباشد

شاید به نظر شما شکل نشیمنگاه یک صندلی هنگام خرید صندلی کامپیوتر به توجه خاصی نیاز نداشته باشد در حالی که شکل این قسمت از صندلی می تواند به میزان راحتی فرد استفاده کننده کمک فروانی کند. توجه داشته باشید که اندازه ی قسمت نمشیمنگاه صندلی باید از باسن فرد استفاده کننده به اندازه ی دو تا پنج سانتی متر بزرگ تر باشد تا فرد کاملا احساس راحتی حین استفاده داشته باشد.

توجه به فوم استفاده شده در ساخت صندلی

نوع فوم مورد استفاده قرار گرفته شده در ساخت صندلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد زیرا در صورت مرغوب نبودن فوم، پس از مدت زمان بسیار کوتاهی کیفیت صندلی به شدت کاهش پیدا کرده و فوم حالتی خورد شده و پودر شده را به خود می گیرد. یکی از رایج ترین مشکلاتی که در صندلی های کامپیوتر ارزان قیمت به وجود می آید همین خورده شدن فوم صندلی می باشد.

بیشتر بخوانید : در مورد صندلی گیمینگ چه می دانید؟ 

توجه به جنس روکش صندلی هنگام خرید صندلی کامپیوتر

از ویژگی های برترروکش مرغوب صندلی می توان به مقاومت و قابلیت جذب بالای اشاره کرد. در صورت انتخاب روکش چرم هنگام خرید صندلی کامپیوتر به شیارهای موجود بر روی سطح آن توجه کنید زیرا وجود شیار بر روی روکش چرم سبب می شود جریان هوا به خوبی برقرار شده و هنگام استفاده طولانی مدت هیچگونه تعریقی اتفاق نیفتد.

ویژگی ارگونومیک

هنگام انتخاب صندلی کامپیوتر به ویژگی ارگونومیک بودن آن توجه کنید. علم ارگونومیک به یک نوع علم مهندسی گفته می شود که در طراحی صندلی سبب می شود تمام طراحی ها هدفمند صورت گیرد و به داشتن سلامت جسمی فرد کمک خواهد کرد.

8 مورد از برترین ویژگی های صندلی کامپوتر استاندارد

  • ارتفاع نشیمنگاه صندلی باید 25 تا 25 سانتی متر پایین تر از سطح میزی باشد که صندلی در مقابل آن قرار گرفته است.

  • یک صندلی مناسب دارای ضمانتنامه و گارانتی می باشد.

  • صندلی مناسب باید قابلیت تحمل وزن بالا را داشته باشد.

  • قابلیت چرخش را داشته باشد.

  • قابلیت تنطیم زوایا و ارتفاع ها را داشته باشد.

  • پایه های صندلی باید استحکام کافی را برای تحمل وزن بالا داشته باشد.

  • چرخ صندلی باید به گونه ای باشد که بر روی کفپوش به راحتی حرکت کند.

  • ارتفاع صندلی نسبت به میز کامپیوتر باید تناسب داشته باشد.

کجا می توانم انتخاب و مقایسه کنم؟

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید صندلی مناسب کامپیوتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *