چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک

چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب از کجا بخرم؟ از ماندن تو شهر خسته شدید و می خواهید آخر هفته را در دل طبیعت سپری کنید؟ بسیار ایده خوبی است اما آیا چادر مناسب برای ماندن در طبیعت در خانه دارید؟ می دانید که ممکن است هوا ابری یا بارانی شود و یا حتی مجبور شوید شب را در بین حیوانات مختلف سپری کنید؟

بسیاری از دوستداران طبیعت و گردان به دنبال خرید چادر توریستی برای سفرهای کمپینگ خود هستند. این افراد برای لذت بردن از شب های طبیعی در آن اردو می زنند ، اما امروزه در بازار می توانید انواع مختلفی از چادرهای مسافرتی را بیابید. از بین تنوع زیاد چادرهای گردشگری کدام برای شما مناسب است؟ کدام کیفیت بهتری دارد و کدام را می توان در شرایط آب و هوایی سخت کمپ کرد؟ بنابراین ، اگر قصد خرید چادر مسافرتی را دارید ، ممکن است در تصمیم گیری برای مدل چادر مورد نیاز خود دچار مشکل شوید. هنگام خرید چادر مسافرتی مناسب موارد زیادی را باید در نظر داشت. در این مقاله از لوازم خانگی باغ سلامتی می خواهیم شما را با این موارد آشنا کنیم.

اگه قصد سفر دارید این مطالب را حتما بخوانید!

راهنمای خرید و قیمت فندک کبریتی دائمی

راهنمای خرید 50 مدل چراغ قوه قوی ارزان و حرفه ای برای مسافرت راحت

انواع چادرهای مسافرتی

اندازه چادرهای مسافرتی متفاوت است ، بنابراین کسانی که می خواهند چادر مسافرتی بخرند باید با توجه به نیاز خود و تعداد افرادی که از چادر مسافرتی استفاده می کنند توجه کنند. به طور کلی چادرهای مسافرتی را بر حسب تعداد افراد یک نفره ، دو نفره ، 4 ، 6 ، 8 ، 10 ، 12 نفر تقسیم می کنند. هنگام خرید باید به مشخصات هر محصول توجه کنید. برخی از چادرهای گردشگری ، جایی که تعداد افراد داخل آن مشخص است ، یعنی تعداد افرادی که می توانند در چادر مسافرتی بنشینند ، به عنوان مثال ، یک چادر مسافرتی 8 نفره می تواند 8 نفر را در داخل خود جای دهد. اما اگر افراد در چادر دراز بکشند ، این تعداد افراد نصف می شود ، به این معنی که یک چادر 8 نفره می تواند 4 نفر را در حالت خوابیده در خود جای دهد.

نکات مهم در هنگاه خرید چادر مسافرتی ارزان

نصب آسان چادر در بیرون

نصب برخی از چادرهای مسافرتی خانوادگی دشوار است و در نگاه اول ممکن است فکر کنید که توانایی نصب آنها را ندارید ، اما این محصول دارای لوازم جانبی است و به راحتی می توانید آن را با میله های موجود نصب کنید ، دقت کنید که نصب چادرهای حرفه ای دشوارتر است زیرا عمدتا برای اقامت های طولانی استفاده می شوند.

ظرفیت چادر مسافرتی چقدره؟

هنگام برنامه ریزی برای خرید چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب برای سفر ، اولین قدم این است که چند نفر بخواهند از آن استفاده کنند ، بنابراین ظرفیت هنگام انتخاب چادر بسیار مهم است که با کف اندازه گیری می شود ، معمولاً تعداد افراد از یک تا دوازده نفر بهتر است برای هر نفر چادر دو متر طول و هشتاد سانتی متر عرض داشته باشید. همچنین در مورد وسایل خود که شامل کیف ، کفش ، لباس و غذایی است که با خود حمل می کنید فکر کنید.

چادر دو، سه و چهار فصلی کدوم خوبه؟

چادرهای دو فصل: برای آب و هوای گرم و مناطق گرمسیری مناسب است ، زیرا تور مورد استفاده در این چادرها از جریان هوا جلوگیری کرده و از ورود حشرات به داخل چادر جلوگیری می کند. بیشتر چادرهای کوله پشتی سبک وزن در دسته چادرهای دو فصل قرار می گیرند.

چادرهای سه فصل: دارای طراحی کمی مقاوم تر هستند. این چادرها عمدتا در تابستان و همچنین در اوایل بهار یا اواخر پاییز که احتمال بارش خفیف وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرند. در طراحی این چادرها بین قابلیت های کولینگ و تهویه ، مقاومت در برابر عوامل محیطی و حفظ حرارت و جلوگیری از ورود حشرات نیز در نظر گرفته شده است. بیشتر چادرهای موجود در بازار بخشی از چادرهای 3 فصل هستند و طیف وسیع تری را برای انتخاب به شما می دهند.

چادرهای چهار فصل: چادرهای چهار فصل یا زمستانی نیز بسیار ضخیم تر و بادوام تر هستند و برای آب و هوای معتدل سرد و کولاک سرد و برآمدگی بالا طراحی شده اند. به دلیل وزن زیاد ، تعداد محدودی از افراد می توانند از آنها استفاده کنند.

پیشنهاد مطلب: داشتن پتوی مسافرتی سبک و قابل هم در مسافرت یک امر ضروری است چرا که بدون آن…56 مدل پتو مسافرتی ارزان که سفر شما را لذت بخش تر می کند!

به نوع جو آب و هوا توجه کنید!

هیچکس دوست ندارد زیر باران خیس شود آن هم موقع سفر و تفریح! مقاومت در برابر هوازدگی در هوای خشک و مرطوب یکی از مهم ترین لحظات هنگام خرید چادرهای مسافرتی است.به یاد داشته باشید هرچه چادر ضخیم تر و قوی تر باشد ، وزن آن بیشتر خواهد بود. اگر در طول سفر احساس می کنید آب و هوا برای شما نامساعد است از استفاده از مدل هایی با سطوح صاف و با جذب آب زیاد خودداری کنید.

چادرهای گنبدی معمولاً در شرایط بد آب و هوایی بسیار بادوام هستند ، زیرا می توانند در برابر باد شدید مقاومت کنند و سقف های طاقدار آنها باعث پخش باران و بارندگی بر روی آنها می شود و آب را بر روی سقف آنها نگه نمی دارد. چادر های مسافرتی که از طناب و میله اضافی برای نصب روی زمین استفاده می کنند ، به دلیل استحکام و ساختار محکم توصیه می شوند. البته چادرهای گنبدی نیز فضای داخلی بیشتری را فراهم می کنند. علاوه بر اینها ، باید به طبقه بندی فصلی چادرها نیز توجه کنید.

چادرسفری ارزانتر از دیجیکالا از کجا بخرم؟

دیوار چادر مسافرتی (نمای بیرونی)

بسیاری از گردشگران با جنس روی دیوار چادر توریستی مشکل دارند ، زیرا اکثر آنها دارای ضخامت نازکی هستند که شب ها در داخل محصول قابل مشاهده است. بهتر است برای محافظت از حریم خصوصی خود در حین زندگی ، یک دیوار دو جداره داشته باشید. این امر به ویژه هنگامی که خانواده از چادر استفاده می کنند بسیار مهم است.

مراقب لوازم جانبی همراه چادر باشید!

چادر مسافرتی شامل لوازم جانبی و اجزای لازم است که در داخل محصول موجود است. هنگام خرید این لوازم جانبی مراقب باشید زیرا برای برپایی چادر بسیار مهم هستند.

ارتفاع چادر مسافرتی چقدر باید باشه؟

چادرهای مسافرتی خانوادگی باید متناسب با نوع مصرف باشد. هر یک از آنها کاربرد خاص خود را دارد ، بنابراین در این مورد ارتفاع آنها متفاوت است. به عنوان مثال ، برای استفاده خانوادگی ، آنها طوری طراحی شده اند که می توانید به راحتی داخل آن بایستید. در این صورت بهتر است قبل از خرید ارتفاع آن را اندازه گیری کنید ، علاوه بر این ممکن است چادرهای کوهنوردی مناسب فضا و ارتفاع زیادی نداشته باشند.

وزن چادر مسافرتی

اکثر مردم تصور می کنند که همه چادرهای مسافرتی سنگین هستند و نمی توان آنها را به راحتی حمل کرد ، اما باید توجه داشت که این محصول همراه با لوازم جانبی عرضه می شود و همچنین بسته به مدل و کاربرد آن وزن متغیری دارد. همیشه به خاطر داشته باشید که مکانی که برای سفر انتخاب کرده اید و چادر برپا کرده اید ، نزدیک ماشین شما نخواهد بود.

فضای داخلی

امروزه اکثر مردم از فضای کوچک چادرهای مسافرتی ناراضی هستند. بهتر است قبل از خرید همه جوانب را در نظر بگیرید. اگر در سفر یا کمپینگ تعداد زیادی از افراد هستید ، بهتر است به دنبال مدلی باشید که فضای داخلی آن بزرگ تر باشد.نه تنها به تعداد افراد بلکه به لوازم جانبی خود برای اندازه داخلی چادر مسافرتی فکر کنید.

چادر بدون پنجره نخرید!

شما باید پنجره ای روی محصول داشته باشید زیرا باعث می شود نور کافی به چادر نفوذ کرده و باعث تهویه شود. برای جلوگیری از ورود حشرات ، پنجره ها باید دارای محافظ باشند ، این محافظ که در واقع یک شبکه محافظ در برابر پشه ها است ، در تابستان و هوای گرم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، اما در فصل سرد نیز از حشرات و … محافظت می کند.

جنس چادر مسافرتی ارزان

یکی از مهم ترین ویژگی های چادر گردشگری این است که باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. اکثر آنها از پلاستیک ساخته شده اند. مدلهای کوهنوردی نازک تر و چادر هلال احمر ضخیم تر است ، بنابراین لازم نیست کیفیت فقط مربوط به ضخامت باشد. به سبک استفاده، حمل و نقل و کارایی محصول نیز بستگی دارد.

نحوه بستن و برپایی چادر مسافرتی

روش نصب چادرها به دو قسمت اصلی مستقل و وابسته تقسیم می شود. چادرهای گنبد چادرهای مستقل هستند ، به این معنی که برای ایستادن نیازی به چیزی ندارند. چادرهای گنبد غالباً سبک بوده و می توانند ثبات خود را در بادهای شدید از دست بدهند ، در این صورت با قرار دادن اجسام سنگین تر در آنها می توانید از تکان خوردن و حرکت آنها جلوگیری کنید.

چادرهای وابسته به طور کلی ، مدلهای تونلی یا چادرهای مثلثی یا V شکل باید به میخ یا میله هایی که به زمین زده می شوند متصل شوند تا ثبات خود را حفظ کنند. شما می توانید طناب چادر را به درختان یا اجسام دیگر وصل کنید ، حتی اگر به زمین محکم برخورد کرده اید و نتوانسته اید چوب یا میخ را به زمین بکوبید.

پیشنهاد مطلب: هیچ چیز به اندازه یه کباب تر و تازه تو دل طبیعت اونم وسط مسافرت نمی چسبه… خرید بهترین منقل سفری، 42 مدل باکیفیت برای یک کباب دورهمی

ویژگی های چادر مسافرتی خوب و ارزان قیمت

آخرین چیزی که هنگام خرید چادر باید به آن توجه کنید امکانات یک چادر توریستی است.

وجود محفظه داخلی برای وسایل شخصی: استفاده از پنجره برای جریان هوا ، تعداد درهای ورودی و خروجی ، تور و پشه بند برای جلوگیری از ورود حشرات و گرد و غبار به چادر ، مواد بدنه چادر و … وجود دارد چندین فاکتور را هنگام خرید در نظر بگیرید. محفظه های داخلی چادر برای نگهداری وسایل شخصی بسیار مفید و کاربردی بوده و دسترسی به لوازم جانبی را تسهیل می کند. حلقه های سقفی در برخی از چادرهای مسافرتی یکی دیگر از ویژگی هایی است که به شما امکان می دهد چراغی را برای روشنایی داخل چادر متصل کنید. این ویژگی هنگام مرور و یافتن وسایل شخصی شما در تاریکی بسیار مفید و کاربردی است.

جنس و نوع دوخت چادر: نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پارچه های ضخیم دوام بیشتری دارند. چادرهای دو پوست معمولاً از یک لایه پارچه نخی برای عبور هوا در داخل چادر و یک پوشش بیرونی ضد آب استفاده می کنند. چادرهای موجود در بازار دو لایه هستند و ممکن است کمی سنگین تر از برخی از مدل های موجود به نظر برسند. مزیت دیگر چادرهای دو پوست در هوای گرم این است که به راحتی می توانید پوشش سقف را باز کرده و از آب و هوا و چشم انداز آسمان لذت برد.

چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب از کجا بخرم؟

قبل ار اقدام به انتخاب و خرید چادر مسافرتی به مواردی که در این پست اشاره شد توجه کنید و سپس بر اساس بودجه و نیاز خود و مهم تر از  آن ظرفیت مورد نیاز اقدام به تهیه چادر مسافرتی ارزان بکنید. در لیست زیر می توانید پرفروش ترین چادر های مسافرتی ارزان قیمت بازار را مشاهده کنید. (دقت داشته باشید که به دلیل پرفروش بودن این محصولات امکان ناموجود شدن وجود دارد، بنابرین درصورت ناموجودی از سایر مدل های مشابه تهیه کنید.)

3/5 - (1 امتیاز)
لیست محصولات منتخب
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 2 نفره مدل نوجوان

  • مناسب برای:کوه نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:1 تا 2 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:ندارد
  • تعداد در:1 عدد
  • قابلیت افزایش فضا:ندارد
  • هواکش:ندارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 2 نفره مدل Animation02

  • مناسب برای:طبیعت گردی
  • جنس پارچه:آکسفورد
  • گنجایش:1 تا 2 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی اپکس مدل جنگلی

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، صخره نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:برزنت
  • گنجایش:1 تا 2 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 1 نفره آ آپکس مدل HN-LA

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، صخره نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:1 تا 2 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:ندارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 1 نفره آ آپکس مدل HN-GG

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، صخره نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:1 تا 2 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:ندارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی یک نفره آ آپکس مدل HN-DA

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، صخره نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:1 تا 2 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:ندارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی اپکس مدل جنگلی

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، صخره نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:برزنت
  • گنجایش:1 تا 2 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره مدل TAYSIZ01

  • گنجایش
    7 تا 8 نفره
  • پنجره
    دارد
  • تعداد پنجره
    3 عدد
  • تعداد در
    1 عدد
  • پشه بند
    دارد
  • هواکش
    ندارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره مدل PARADIS

  • مناسب برای:کمپینگ، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:7 تا 8 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 6 نفره اپکس مدل 01

  • گنجایش
    5 تا 6 نفره
  • پنجره
    دارد
  • تعداد پنجره
    2 عدد
  • تعداد در
    1 عدد
  • پشه بند
    دارد
  • هواکش
    دارد
  • تعداد هواکش
    2 عدد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره مدل تفلون کف اسپاند

  • مناسب برای:کمپینگ، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:7 تا 8 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:ندارد
  • تعداد در:1 عدد
  • قابلیت افزایش فضا:ندارد
  • هواکش:ندارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره او تی تی مدل برنو

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:7 تا 8 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره فنری کد 1080

  • مناسب برای:کمپینگ، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:8 تا 10 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
  • تعداد در:1 عدد
  • قابلیت افزایش فضا:ندارد
  • هواکش:ندارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره مدل BR 810

  • مناسب برای:کمپینگ، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:آکسفورد
  • گنجایش:8 تا 10 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
  • تعداد در:1 عدد
  • قابلیت افزایش فضا:ندارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره آ آپکس طرح دو رنگ

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:7 تا 8 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
  • تعداد در:1 عدد
  • قابلیت افزایش فضا:ندارد
  • هواکش:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره سایانا مدل برنو

  • ابعاد بسته بندی
    77*77 سانتی‌متر
  • وزن بسته بندی
    9800 گرم
  • مناسب برای
    کمپینگ , طبیعت گردی
  • گنجایش
    7 تا 8 نفره
  • پنجره
    دارد
  • تعداد پنجره
    3 عدد
  • تعداد در
    1 عدد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره اپکس مدل پلنگی

  • ابعاد بسته بندی
    15×70×70 سانتی‌متر
  • وزن بسته بندی
    6500 گرم
  • مناسب برای
    کمپینگ , کوه نوردی , طبیعت گردی
  • گنجایش
    7 تا 8 نفره
  • پنجره
    دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 6 نفره سایانا مدل برنو

  • مناسب برای:کمپینگ، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:5 تا 6 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:ندارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره سان مدل 0250

  • مناسب برای:کمپینگ، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:7 تا 8 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:ندارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره مدل TAYSIZHIGH01

  • مناسب برای:کوه نوردی، صخره نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:7 تا 8 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 12 نفره سایانا مدل پلنگی

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:10 تا 12 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی اپکس مدل اسکلتی 8

  • مناسب برای:کمپینگ، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:برزنت
  • گنجایش:8 تا 10 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره سایانا مدل SKL 1

  • مناسب برای:کمپینگ، کوه نوردی، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:7 تا 8 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
  • تعداد در:1 عدد
  • قابلیت افزایش فضا:دارد
  • هواکش:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره اپکس مدل ریپس

  • مناسب برای:کمپینگ، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:برزنت
  • گنجایش:7 تا 8 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد
  • تعداد در:1 عدد
  • قابلیت افزایش فضا:ندارد
  • هواکش:دارد
چادر مسافرتی ارزان قیمت ضد آب قابل حمل و سبک برای گردش

چادر مسافرتی 8 نفره مدل G 810

  • مناسب برای:کمپینگ، طبیعت گردی
  • جنس پارچه:پلی استر
  • گنجایش:8 تا 10 نفره
  • مقاومت در برابر باران:دارد
  • مقاومت در برابر طوفان:دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *