خرید میوه خشک کن و مقایسه 80 مدل باکیفیت + سبزی خشک کن

راهنمای خرید میوه خشک کن

شرکت های مختلفی در زمینه تولید دستگاه های میوه خشک کن فعالیت دارند و مشتریان با توجه به نیاز خود می توانند دستگاه های متفاوت میوه خشک کن مناسب را در خریداری کنند. دستگاه میوه خشک کن معمولا به رنگ سفید تولید می شود و جنس های مختلفی برای ساخت و تولید بدنه این نوع دستگاه ها به کار می رود، معمولا دستگاه های میوه خشک کن را به نوعی تولید می کنند که جنس بدنه آن سبک باشد و در هنگام خشک کردن میوه ها و تنظیم درجه حرارت درون آن آسیبی به بدنه دستگاه وارد نمی شود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه خرید میوه خشک کن اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهیم.

اطلاعات در مورد خرید میوه خشک کن

اطلاعات در مورد دستگاه میوه خشک کن

پلاستیک های محکم و با کیفیت از مهم ترین موادی محسوب می شوند که در بدنه دستگاه های خشک کن به کار می روند، از بدنه فلزی در دستگاه های خشک کن خانگی و صنعتی نیز استفاده می گردد.در بیشتر میوه خشک کن های موجود در بازار از پایه مناسبی که ضد لغزش می باشد استفاده می شود تا دستگاه در حین روشن شدن به درستی کار کند.

افراد زیادی از میوه های خشک استفاده می کنند و در حال حاضر این محصول طرفداران بیشتری یافته است و این افراد در خیلی موارد خرید میوه خشک کن مناسب را انجام می دهند.امروزه در مهمانی ها، در کافی شاپ ها از میوه های خشک استفاده می کنند و مشتریان زیادی در رستوران ها و مراکز دیگر تمایل به مصرف این میوه ها دارند.

انواع میوه ها اعم از کیوی، آناناس را می توان در این دستگاه خشک کرد. هلو و پرتقال با دستگاه های میوه خشک کن به راحتی و با ارزش غذایی بالایی خشک می شوند. انجیر، انبه و موز را می توان با دستگاه میوه خشک کن صنعتی فراهم کرد، این نوع دستگاه با هوای داغ و با تنظیم حرارت به میزان مناسبی خشک می شوند. با خرید میوه خشک کن در مراکز مختلف می توان از این نوع تنقلات سالم استفاده کرده و میوه ها به شکل طبیعی خشک می شوند.

در دستگاه میوه خشک کن سینی های مختلفی وجود دارند، در قسمت های مشخصی از دستگاه سینی ها قرار داده می شوند و به شکل مشبکی سینی ها تولید شده اند. درپوشی در دستگاه وجود دارد که در آن موتور قرار گرفته است. با قرار گرفتن پایه های پلاستیکی در کف دستگاه، خشک کردن راحت تر انجام می شود و دستگاه بهتر استقرار می یابد.

چرا بهتر است دستگاه میوه خشک کن بخریم؟

خشک کردن میوه ها در دستگاه مناسب باعث حفظ کیفیت میوه ها می شوند و در مدت زمان طولانی نگه داری میوه های خشک شده مشکلی ایجاد نمی کند، همچنین در این مدت میوه ها پوسیده نمی گردند و امکان کپک زدن و انتقال میکروب در میوه های تهیه شده وجود ندارند. خرید این دستگاه سودآور است زیرا با پرداخت هزینه مناسبی می توان دستگاه با کیفیت و مناسبی تهیه می گردد و میوه های مورد نظر به آسانی خشک می شوند.

میوه های خشک شده از جمله تنقلات مناسبی شناخته می شوند که برای پذیرایی از مهمان و… کاربرد زیادی دارند و از تنقلات و خشکبارهای مناسبی که د ارای انرژی بالایی هستند می توان به میوه های خشک شده با دستگاه های با کیفیت اشاره کرد. املاح و آنزیم های موجود در میوه ها خشک می شوند و هضم آن به راحتی صورت می گیرد، همچنین استفاده از این میوه ها تصفیه خون را انجام می دهند و باعث پاکسازی معده و روده می شوند.

انواع دستگاه های میوه خشک کن

انواع مختلفی از میوه خشک کن های با کیفیت در بازار وجود دارند، معمولا دسته بندی دستگاه های مورد نظر را بر اساس جریان هوا درون دستگاه انجام می دهند، میوه خشک هایی در بازار موجود می باشند که طبقات دایره ای شکل این نوع دستگاه باعث می شود که منبع انرژی از کف صورت گیرد و طبقات دستگاه بر روی هم در دستگاه قرار دارند.

این نوع دستگاه را عمودی می نامند و در هنگام استفاده از سینی های زیرین لازم است تمامی سینی های طبقات بالا برداشته شود و فرآیند استفاده از دستگاه را سخت می کند.دستگاه های دیگری به شکل افقی جریان حرارت را انتقال می دهند و منبع تولید حرارت در میوه خشک کن های مورد نظر در قسمت پشت دستگاه وجود دارد، چند سینی درون دستگاه به شکل کشویی تولید می شوند و سینی های موجود در این دستگاه بر روی هم قرار گرفته و میوه ها به این صورت خشک گردند.

استفاده از این نوع دستگاه به آسانی انجام می شود زیرا دسترسی افراد به طبقات و سینی های موجود در دستگاه به شکل مجزایی صورت می گیرد و مشتریان زیادی به کیفیت بالای دستگاه توجه می کنند و خرید میوه خشک کن های با کیفیت را مد نظر قرار می دهند.

میوه خشک‌ کن‌ ها چه مزایایی دارند؟

میوه خشک‌ کن‌ ها چه مزایایی دارند؟

  • خرید میوه خشک کن دارای مزیت های زیادی است و استفاده از این نوع دستگاه میوه ها را به تنقلات سالمی تبدیل خواهد کرد و در مدت زمان زیادی می توان این میوه ها را به کار برد.

  • در مواردی که فرآیند خشک کردن به درستی صورت گیرد و از مدت زمان خاصی برای خشک کردن میوه های آب دار و… استفاده شود ارزش غذایی مواد افزایش می یابد و در مدت زمان بیشتری می توان از میوه های خشک شده استفاده کرد.

  • تهیه میوه خشک کن با کیفیت انتخاب مناسبی در منازل می باشد و با این اقدام می توان از خراب شدن میوه ها جلوگیری کرد.

  • میوه ای که خشک می شود ارزش غذایی بالایی دارد و از ویتامین های میوه ها در فصول مختلف سال می توان بهره برد، با مصرف این میوه ها مواد مغذی به بدن وارد می شوند و تمامی ویتامین های درون میوه به آسانی حفظ می گردند.

  • سلامتی و استفاده از مغذی جات به شکل طبیعی و مناسب از مهم ترین مزیت های میوه خشک کن محسوب می شود، زیرا این دستگاه ویتامین های موجود در میوه را حفظ می کنند و مواد غذایی به شکل خشک شده و مناسبی استفاده می گردند.

  • میوه هایی که با دستگاه خشک می شوند در طول فرآیند بدون هیچ نوع مواد نگهدارنده خشک می گردند و از مواد قندی یا… برای حفظ این نوع میوه ها به کار نمی رود.

  • در وقت و هزینه به میزان زیادی صرفه جویی می شود زیرا در مدت خاصی خشک کردن میوه ها صورت می گیرد و نیازی به خرید میوه های خشک بازار نیست و با این اقدام هزینه ها کاهش می یابند.

  • این دستگاه دارای کاربری آسانی هستند و پیچیدگی ندارند بلکه فرآیند خشک کردن را در تایم محدودی و به آهستگی ادامه می دهند و میوه های خشک شده خراب نمی شوند.

  • بدنه دستگاه ها را معمولا از پلاستیک یا از فولادهایی که ضد زنگ هستند تولید می کنند تا قیمت مناسب تری داشته باشد، البته در دستگاه های صنعتی از جنس های خاصی به کار می روند تا قدرت دستگاه افزایش یابد.

  • بعد از خشک کردن میوه ها حجم کاهش می یابد و از فضای خیلی کمتری می توان برای حفظ و نگهداری میوه های خشک شده استفاده می شود.

  • با خرید میوه خشک کن کیفیت میوه ها حفظ می شوند، رنگ بهتر و طبیعی تری به نسبت میوه های خشکی دارند که در مراکز مختلفی به فروش می رسند.

  • دمای مناسب در ارتباط با نگهداری میوه های خشک شده 5 تا 20 درجه سانتی گراد مشخص شده است.

  • برای افراد و کودکانی که از میوه استفاده نمی کنند می توان خرید میوه خشک کن را ا انجام داد و با مصرف میوه های خشک از ویتامین های درون میوه استفاده می شود.

  • از دیگر مزیت های خرید این دستگاه می توان به ماندگاری خیلی بالای میوه ها اشاره کرد که در فصول خاصی از میوه های مورد علاقه به کار می رود و با این اقدام می توان از طعم و مزه میوه ها را در هر فصلی استفاده کرد.

  • این دستگاه از بهترین محصولاتی شناخته می شوند که با استفاده از آن میوه ها خراب نمی شوند و از فاسد شدن آن جلوگیری می گردد، با استفاده از میوه خشک کن طول مصرف میوه ها بالاتر رفته و مواد معدنی درون خوراکی ها به میزان زیادی حفظ می شوند.

  • شیوه خشک کردن میوه ها در دستگاه به شکل بهداشتی و با میزان حرارت خاصی انجام می شوند.

طرز کار میوه خشک کن چگونه است و چرا نمی‌ توان به‌ جای آن از فر استفاده کرد؟

با خرید میوه خشک کن تولید بهداشتی میوه های خشک شده را در سطح زیادی می توان انجام داد. با تنظیم دستگاه و مشخص کردن دمای مناسب، جریان هوای داغ به شکل کنترل شده ای در شبکه های موجود در دستگاه جا به جا می شود و میوه های برش خورده درون سینی را به صورت یکنواخت و مداوم خشک می کند.

در این موارد می توان میوه های مورد نظر را بعد از شست و شو در سینی به صورت یکنواخت قرار داد و خشک کردن میوه ها به درستی و در تایم مشخصی انجام می شود. با برش دادن نازک میوه های مورد نظر فرآیند خشک شدن در دستگاه به شکل سریع و راحت تری صورت می گیرد، البته نازک بودن بیش از حد میوه ها ممکن است فرآیند خشک شدن را با مشکل مواجه کند، پیشنهاد این است که حداقل برش میوه ها 5 میلی متر باشد.

در هنگام برش دادن میوه ها لازم است میوه های خراب که رنگ آنها تغییر کرده است را در دستگاه قرار نداد و از فرآیند خشک کردن این نوع میوه ها جلوگیری می شود زیرا کیفیت محصول خشک شده به میزان زیادی تغییر می یابند. بعد از شستن میوه ها می توان رطوبت سطحی میوه ها را از بین برد و در صورت نیاز از دستگاه های اسلایسر برای برش دادن استفاده می شود، گرمای منتقل شده در دستگاه به صورت غیر مستقیم انجام می پذیرد و گرمای مناسب هیج نوع تغییری در رنگ و ظاهر میوه ها به وجود نمی اورد.

برای هر میوه ای دمای خاصی برای خشک کردن در نظر گرفته می شود و با توجه به زمان تنظیم شده میوه های مورد نظر تهیه می شوند، میوه هایی که از رطویت اولیه بالایی برخوردارند برای خشک شدن به مدت زمان بیشتری نیاز دارند. رطوبت موجود در محیط می تواند از عوامل موثر در خشک کردن میوه باشد، دمای دستگاه و قدرت آن نیز عامل مهمی در تعیین مدت زمان خشک شدن میوه ها محسوب می شود و دستگاه هایی که قدرت بالاتری دارند میوه ها را در تایم کوتاه و به شکل بهتری خشک می شوند.

دستگاه های میوه خشک کن نیازی به پخت میوه ندارند و آب میان بافتی را به راحتی از میوه ها می گیرند و فرآیند خشک کردن به آسانی ادامه می یابد، در این دستگاه از فن و المنت های حرارتی به کار می رود تا فن موجود گرما را به صورت یکنواخت در تمامی فضای دستگاه میوه خشک کن انتقال دهد. در فر این فرایند به راحتی انجام نمی شود زیرا در فر تنظیم دما به شکل یکنواخت انجام نمی شود و گرمای مناسبی برای خشک کردن میوه ها وجود ندارد

فرها گرمای بیشتری منتقل می کنند و دمای زیاد کیفیت و طعم مواد غذایی را به میزان زیادی کاهش می دهد و خشک کردن به راحتی انجام نمی شود. دستگاه های خشک کن در هنگام روشن شدن توان بالا و مصرف برق خیلی کمتری دارند اما مصرف برق در فر بیشتر است. استفاده از دستگاه های مناسب و خرید میوه خشک کن فرآیند مصرف میوه های خشک و مفید را راحت تر انجام می دهد.

مدت زمان خشک شدن میوه در میوه خشک کن و عوامل موثر در این زمینه کدامند؟

فرآیند خشک کردن میوه ها در دستگاه میوه خشک کن ثابت نیست، به عبارت دیگر تمامی میوه ها در مدت زمان خاصی در دستگاه خشک نمی شوند و مدت خشک کردن یک میوه می تواند متفاوت از دیگر میوه ها باشد، آبدار بودن میوه از مهم ترین مواردی است که در تعیین مدت زمان خشک کردن تأثیر دارد.

نوع برش می تواند از عوامل موثر در تعیین زمان خشک شدن یک میوه محسوب شود، با برش نازک و مناسب میوه ها، فرآیند خشک شده در تایم کوتاه تری صورت می گیرد، ضخامت میوه ها از دیگر عواملی است که در خشک شدن یک میوه موثر است.

توجه به ظرفیت دستگاه نیز حائز اهمیت است و میوه خشک کن های بزرگ از ظرفیت خشک کردن میوه های بیشتری در مدت زمان کمتری برخوردارند، در خیلی از کارخانه ها و مراکز خرید میوه خشک کن بزرگ صورت می گیرد تا دستگاه دارای ظرفیت بیشتری باشد.

در هنگام خرید میوه خشک کن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در هنگام خرید میوه خشک کن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • در هنگام خرید میوه خشک کن لازم است به ابعاد دستگاه دقت شود و با توجه به ظرفیت دستگاه خرید آن، انجام می پذیرد، تعداد سینی های موجود در دستگاه نیز مد نظر مشتریان قرار می گیرد.

  • افرادی که در دستگاه را در منزل استفاده می کنند به نسبت افرادی که از این دستگاه در رستوران و… به کار می برند به ظرفیت کمتری نیاز دارند و با خرید دستگاه با ابعاد مورد نظر خرید خود را انجام می دهند.

  • دقت به توان مصرف دستگاه در هنگام خرید مهم می باشد، با انتخاب میوه خشک کن مناسب می توان میوه های مختلفی را در حجم زیادی و در مدت زمان کوتاهی خشک کرد.

  • سینی های درون دستگاه قابلیت چرخش دارند و به آسانی از دستگاه جدا می شوند تا در صورت نیاز بتوان نظافت آن را انجام داد و دستگاه را تمیز کرد، در هنگام خرید به خروج سینی از دستگاه باید دقت شود.

  • در مواردی که افراد به دنبال خرید میوه خشک کن کوچک هستند می توانند از دستگاه های که وزن و ابعاد کوچک تری دارد استفاده کنند تا فضای مورد نظر در آشپزخانه کمتر اشغال گردد و با خرید دستگاه مناسب میوه های مورد نظر خشک می شوند.

  • دستگاه خریداری شده باید بازدهی بالایی داشته باشد و مصرف برق را به میزان زیادی کاهش دهد.

  • میوه خشک کن رطوبت میوه ها را از بین می برد و باعث می شود که میوه ها ماندگاری بالایی داشته باشند و در مدت زمان بیشتری از میوه ها استفاده می گردد.

  • در هنگام تهیه میوه خشک کن می توان به نحوه گردش گرما توجه کرد، در دستگاه هایی که به صورت افقی جریان گرما را انتقال می دهند این فرآیند بهتر و راحت تر صورت می گیرد و میوه ها بهتر خشک می شوند.

  • استفاده از این دستگاه به راحتی صورت می گیرد و در هنگام خرید می توان انتخاب دستگاه هایی را انجام داد که آپشن راحت و کاربری دارند، در دستگاه هایی که به شکل یکنواخت گرما و حرارت را به تمامی سینی های دستگاه منتقل می کنند خشک کردن راحت تر انجام می پذیرد.

  • با در نظر گرفتن دستگاه هایی که توان مصرفی کمتری دارند می توان از مصرف انرژی بیشتری جلوگیری کرد و برق کمتری استفاده می شود.

  • دستگاه هایی که دارای تایمر هستند بعد از اتمام تایمر مشخص شده دستگاه خاموش می شود و با این اقدام میوه ها تا حد مناسبی خشک می گردند، در دستگاه هایی که تایمری ندارند لازم است به تایم اتمام دستگاه دقت کرد تا میوه ها به میزان مورد نظر خشک شوند.

  • با شستن میوه های مورد نظر می توان فرآیند خشک کردن را به راحتی انجام داد و با این اقدام میکروب هایی به بدن افراد وارد نمی شوند.

  • لازم است قبل خرید به تعداد طبقات موجود در دستگاه توجه شود و فقط از دستگاه هایی که روش استفاده راحتی دارند به کار رود.

  • بر اساس حجم نیاز، خرید میوه خشک کن صورت می گیرد و از دستگاه هایی که سینی های کشویی یا قفسه ای دارند می توان استفاده کرد.

  • در عرصه صنعت پیشرفت های چشمگیری ایجاد شده است و میوه خشک کن های با کیفیتی به بازار عرضه می شوند که بر روی این دستگاه ها از ترموستات های قوی و مناسبی استفاده می گردد که تنظیم حرارت را به راحتی انجام می دهند و هر نوع میوه و سبزیجاتی را با این دستگاه می توان در مدت زمان مناسب خشک کرد.

  • در دستگاه هایی که از سیستم مناسب و قوی برای گردش هوا استفاده می شود رطوبت میوه ها زودتر از بین می روند و میوه ها در تایم مورد نظر خشک می گردند.

  • برای کودکان در سنین رشد از میوه های خشک می توان استفاده کرد و چیپس انواع میوه به آسانی صورت می گیرد.

آیا میوه خشک کن ها فقط برای میوه قابل‌ استفاده هستند؟

لازم به ذکر است که میوه خشک کن کاربردهای بیشتری دارند و سبزی های معطر زیادی را می توان با این دستگاه خشک کرد، همچنین از دستگاه مورد نظر برای خشک کردن لواشک نیز به کار می رود.با این دستگاه فرآیند خشک کردن گل نیز صورت می گیرد، غلات مختلفی با دستگاه خشک کردن به آسانی و در دمای مناسبی خشک می شوند. گوشت را می توان در این دستگاه خشک کرد.

بهترین نمونه‌ های میوه خشک کن موجود در بازار ایران

میوه خشک کن هانوور مدل 1442

از بهترین نمونه های میوه خشک کن موجود در بازار ایران می توان به دستگاه هانور مدل 1442 اشاره کرد، این دستگاه ویژگی های خاصی دارد و با کیفیت بالایی در شرکت هانوور تولید می شوند. برند با کیفیت هانوور دستگاه میوه خشک کن مدل 1442 را با جنس بدنه پلاستیک به بازار عرضه کرده و این نوع دستگاه از مناسب ترین میوه خشک کن های سبک در بازار می باشد. سینی های موجود در این دستگاه به شکل طبقه ای بر روی هم قرار دارند و بعد از استفاده از دستگاه می توان سینی های سبک دستگاه را شست.

مشاهده مشخصات کامل و خرید

دستگاه مورد نظر مجهز به پایه ضد لغزش است و در هنگام استفاده از آن بدون ایجاد صدای خاصی خشک کردن میوه ها را انجام می دهد و این پایه از لغزش و جابه جایی بیش از حد دستگاه در حین روشن بودن جلوگیری می کند. دستگاه میوه خشک کن هانوور از ابعاد خاصی برخوردار است، ابعاد مناسب این دستگاه مشتریان را ترغیب به خرید میوه خشک کن هانوور می کند که از وزن کمی برخوردار است. استفاده از این دستگاه به صورت رومیزی انجام می شود، همچنین جابه جایی این دستگاه به آسانی صورت می گیرد. توان این دستگاه 350 وات است و در خیلی از منازل و مراکز مختلف کاربرد دارد.

از دیگر مدل های مطرح میوه خشک کن در بازار مربوطMFD30 به برند متئو است، این دستگاه از قابلیت های بالایی برخوردار است. از مهم ترین ویژگی های این مدل از میوه خشک کن می توان به قابلیت شستن قطعات و دیگر لوازم جانبی موجود در آن اشاره کرد که در ماشین ظرفشویی و به آسانی شستن این قطعات صورت می گیرد. جدا کردن سینی های موجود در این دستگاه به آسانی انجام می پذیرد و از جنس بدنه ای پلاستیکی استفاده می شود، این نوع محصول سبک می باشد و کاربرد بالایی دارد.

از محصولات مهم شرکت متئو که از کیفیت بالایی برخوردار است و در موارد مختلفی کاربرد دارد دستگاه میوه خشک کن مدل MFD30 می باشد، این نوع محصول به راحتی و در مدت زمان مشخصی تمامی میوه ها را خشک می کند و امکانات پیشرفته مناسبی دارد. حرارت موجود در این دستگاه قابلیت تنظیم دارد و برای میوه های مختلف می توان تنظیم حرارت و گرما را انجام داد تا میوه ها به میزان دلخواه خشک شوند و از سوختن میوه ها با تنظیم حرارت تولید شده جلوگیری کرد.

میوه خشک کن متئو مدل MFD 30

تنظیم دما باعث می شود که میوه ها در دمای مناسبی آماده شوند، در برخی موارد ممکن است از دمای پایینی برای خشک کردن میوه ها استفاده شود و آب میان بافتی درون میوه ها به طور کامل از بین نمی روند و بعد از مدت کوتاهی میوه ها کپک می زنند، همچنین در دمای بالا و در دستگاه هایی که تنظیم دما ندارند میوه های خاصی تلخ می شوند و قابلیت مصرف آنها کاهش می یابد. با انتخاب دستگاه مناسب و با کیفیتی همانند دستگاه برند متئو می توان خرید را به راحتی انجام داد، از ویژگی های مهم دستگاه مورد نظر وجود سینه های طبقه ای با کیفیت در دستگاه است.

در فاصله های مختلفی می توان سینی ها را در دستگاه قرار داد و از طراحی خاصی استفاده می شود تا امکان تغییر سینی ها برای قرار دادن میوه ها و سبزی های حجیم وجود داشته باشد. از این دستگاه برای قرار دادن میوه های مورد نظر و خشک کردن انواع سبزیجات به کار می رود و از ویتامین های موجود در این میوه ها در زمان های مختلف استفاده می شود.

مشاهده مشخصات کامل و خرید

نکات نگهداری در استفاده از میوه خشک کن ها کدامند؟

  • تمیز کردن دستگاه بعد استفاده از آن حائز اهمیت است زیرا با این اقدام دستگاه بهداشتی می شود و از انتقال آلودگی های احتمالی خودداری می گردد.

  • پس از استفاده می توان سینی های درون دستگاه را تمیز کرده و با شستن سینی های موجود آلودگی های موجود کاهش می یابد.

  • گردش هوا درون میوه خشک کن به شکل دورانی صورت می گیرد و قابلیت خشک کردن میوه های مختلف با این دستگاه وجود دارد.

  • در تمامی دستگاه های میوه خشک کن سینی وجود دارد و به تناسب ابعاد دستگاه و استفاده های صنعتی و خانگی از سینی های بیشتر یا کمتر به کار می رود.

  • از طریق المنت حرارتی و فن موجود در دستگاه میوه های مختلفی خشک می شوند، با توجه به مصرف انرژی برق یا گاز دستگاه گرما و حرارت به میزان مناسب و به شکل یکنواختی جریان می یابند و در همه طبقات میوه خشک کن جریان حرارت و گرما انتقال یافته و میوه ها به راحتی خشک می گردند.

  • با از بین رفتن آب میان بافتی درون میوه ها در این دستگاه فرآیند خشک شدن به آرامی صورت می گیرد و در میوه هایی که در دستگاه های پیشرفته صنعتی یا خانگی خشک می شوند، در مدت زمانی که در دستگاه قرار دارند به آهستگی آب میان بافتی شان کاهش می یابد و در فرآیند خشک شده میکروب یا کپکی ایجاد نمی گردد زیرا فضایی برای رشد این نوع میکروب در دستگاه های مورد نظر وجود ندارند.

  • در خیلی از مراکز صنعتی و خانه ها از میوه خشک کن های مناسب و با کیفیتی استفاده می شوند و از این خوراکی سالم و مقوی در مهمانی و… به کار می رود.

  • در فصول مختلفی از سال مصرف این نوع میوه ها می تواند ادامه یابد و استفاده از میوه های خشک مقوی در موقعیت های متفاوت کاربرد دارد.

  • بهتر این است که میوه خشک کن را بعد از استفاده شست و در فضای مناسبی قرار داد تا سینی ها خشک شوند.

  • میوه هایی که با این دستگاه خشک می شوند لازم است در فضای خشک و تاریکی قرار بگیرند تا در مدت زمان طولانی تری قابلیت استفاده داشته باشند، برای نگه داری میوه های خشک شده از محیط های مناسبی به کار می رود و محیط های دارای رطوبت انتخاب مناسبی نیستند.

میوه خشک کن خانگی با صنعتی چه تفاوت هایی دارد؟

میوه خشک کن خانگی با صنعتی چه تفاوت هایی دارد؟

میوه خشک کن های خانگی دستگاه کوچک و مناسبی هستند و طبقات زیادی ندارند و مصرف این نوع دستگاه با برق صورت می گیرد. میوه ها در هر طبقه ای به شکل مجزا قرار می گیرند و خشک شدن آن در سینی های مورد نظر و با انرژی برق انجام می پذیرد.

میوه خشک کن های خانگی از ظرفیت پایینی و مناسبی برخوردارند و با در نظر گرفتن امکانات بیشتر دستگاه هزینه آن افزایش می یابد. دستگاه های برقی خانگی کاربرد بیشتری در مقایسه با دستگاه های گازی دارند، میوه های زیادی با این دستگاه خشک می شوند و مقاومت خیلی بالایی برخوردارند.

کار کردن با دستگاه های خانگی در مقایسه با دستگاه های صنعتی راحت تر است، دستگاه های صنعتی را در کارخانه ها، قنادی و رستوران می توان استفاده کرد. صدای دستگاه های خانگی کم بوده و آلودگی صورتی به وجود نمی آید اما دستگاه های صنعتی مصرف برق بیشتری دارند، در مدت زمان کمتری با توجه به سینی های قرار گرفته در آن میوه های بیشتری خشک می شوند.

یخچ

 

در دستگاه های میوه خشک کن صنعتی در طول روز میوه های زیادی خشک می شوند. دستگاه های صنعتی از کیفیت بالاتری برخوردارند و در بیشتر دستگاه ها فرآیند خشک کردن به صورت اتوماتیک انجام می شود. در این مراکز میوه خشک کن صنعتی را در فضای مناسبی قرار می دهند و بعد از کنترل و ضد عفونی کردن میوه ها خشک کردن آن انجام می شود.

بسته بندی میوه های خشک با در نظر گرفتن نکات مهم انجام می شود و در مدت زمان خاصی خشک کردن میوه صورت می گیرد. در بیشتر دستگاه های صنعتی از سیستم خاموش کننده اتوماتیک به کار می رود و دارای ضمانت نامه هستند. دستگاه های میوه خشک کن صنعتی تا 450 کیلوگرم میوه را نیز خشک می کنند، با افزایش ظرفیت دستگاه مسلما در میوه خشک کن های پیشرفته و بزرگ، سینی های بیشتری وجود دارند که از جنس گالوانیزه و نسوز هستند.

مضرات دستگاه میوه خشک کن

  • فرآیند خشک کردن میوه ها در مدت زمان خاصی انجام می پذیرد و این تایم طولانی ممکن است بر میوه ها تأثیر بگذارد.
  • میوه ها بعد از خشک شدن طراوت و تازگی ابتدایی را ندارند و ممکن است رنگ میوه ها بعد از خشک کردن تغییر کنند.
  • اگر فرآیند خشک کردن به درستی انجام نشود بعد از خارج کردن میوه ها خشک و سفت هستند و مزه مطلوبی ندارند.
  • خشک کردن میوه ها با هم و قرار دادن آن در سینی های مختلف مشکلی ایجاد نمی کند اما ممکن است این اقدام باعث شود طعم برخی میوه ها تغییر کند و از این طریق میوه های خرد شده بوی دیگری داشته باشند.
  • میوه هایی که خشک می شوند آب میان بافتی خود را از دست می دهند و این خشک شدن ویتامین سی و دیگر ویتامین ها را کاهش می دهند و ارزش غذایی این نوع میوه در مقایسه با میوه های تازه کمتر است.
  • با توجه به فرآیند خشک شدن طولانی، مصرف انرژی افزایش می یابد و در برخی موارد هزینه های افراد بیشتر می شود.
  • انواع میوه ها با این دستگاه خشک نمی شوند و تنها میوه های سالم و خاصی را می توان خشک کرد.
  • میوه های خشک از کالری زیادی برخوردارند و این افزایش کالری برای افراد ضرر دارد و افراد را درگیر اضافه وزن می کند.
  • در طول خشک کردن میوه ها سر و صدای دستگاه به دلیل جریان ترموستات و… زیاد است و این سر و صدای اضافی آرامش موجود در فضا را کاهش می دهد.

مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟

  • در دستگاه های میوه خشک کن مصرف برق به میزان زیادی کاهش می یابد، اما اندازه دستگاه در مصرف برق تأثیر زیادی دارند و با خرید میوه خشک کن بزرگ تر مسلما مصرف برق این نوع دستگاه بیشتر می شود.

  • دستگاه های خانگی تک فاز هستند و این نوع مدل مصرف برق کمتری دارند اما در دستگاه های سه فاز صنعتی مصرف برق افزایش می یابد.

  • با انتخاب ابعاد مناسب دستگاه میوه خشک کن مصرف برق کمتر می شود البته انتخاب باید بر اساس نیاز صورت گیرد.

  • در خانه ها و مراکزی که خشک کردن میوه ها با حجم بیشتری مد نظر قرار می گیرد نمی توان از دستگاه های کوچک استفاده کرد زیرا فرآیند خشک کردن طولانی می شود.

  • مدل های رومیزی و کوچک مصرف برق را کاهش می دهند.

بهترین مارک میوه خشک کن چیست؟

برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که خشک کردن میوه ها را به آسانی انجام می دهند و بهترین مارک دستگاه شامل دستگاهی می شود که از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار بوده و با این دستگاه می توان سبزیجات مختلفی را خشک کرد. انتخاب بهترین مارک میوه خشک کن باید بر اساس جنس بدنه دستگاه باشد، در شرکت های معتبر از جنس های نسوز و مناسبی به کار می رود که سبک هستند و جا به جایی دستگاه به راحتی صورت می گیرد.

در این دستگاه لازم است جریان هوا به شکل تدریجی انجام شود تا میوه ها نسوزند، در دستگاه هایی که بی کیفیت هستند فرآیند حرارت به شکل یکنواخت صورت نمی گیرد و میوه ها در تایم کوتاهی سوخته می شوند. میوه خشک کن مناسب از قابلیت خاموش کردن برخوردار است و بعد از اتمام فرآیند خشک شدن میوه ها، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می گردد و وزن کمی دارند. در انتخاب بهترین مارک میوه خشک کن می توان به گنجایش سینی دقت کرد و با توجه به گنجایش بیشتر و شکل سینی موجود در دستگاه، خرید میوه خشک کن را انجام داد.

قیمت دستگاه میوه خشک کن گازی

دستگاه های میوه خشک کن گازی در مدل صنعتی و نیمه صنعتی در بازار به فروش می رسند و از سینی های مناسبی برخوردارند که در این سینی می توان سبزیجات و میوه های مورد نظر را قرار داد تا محصولات مورد نظر به بهترین نحو خشک شوند. ابعاد دستگاه به افراد کمک می کند که در منازل و جاهای مختلفی بتوانند از دستگاه باکیفیتی به کار برند.

دستگاه خشک کن گازی صنعتی سینی های بیشتری دارند و سینی ها را با کروم آبکاری می کنند تا عایق شوند و حرارت موجود در دستگاه به هیچ عنوان از بین نرود. این نوع دستگاه با انرژی گازی گرمای مورد نظر دستگاه را فراهم می کند و در قنادی ها و مراکز مختلف کاربرد دارند. قیمت با توجه به ابعاد دستگاه و تعداد سینی و… مشخص می شود.

نکات مهم در استفاده از میوه خشک کن کدامند؟

نکات مهم در استفاده از میوه خشک کن کدامند؟

می توان قبل استفاده از میوه خشک کن به مدت خاصی حدود نیم ساعت دستگاه را روشن کرده و قبل از وارد کردن میوه ها این کار را انجام داد. کیفیت ساخت دستگاه و توجه به برند آن اهمیت زیادی دارد تا با خرید میوه خشک کن مناسب از عملکرد دستگاه استفاده شود.

لازم است درجه حرارت دستگاه برای میوه های مختلف به درستی تنظیم شوند، برای میوه ها از درجه حرارت خاصی استفاده می گردد تا دمای بالا در میوه های خاصی باعث تلخ شدن این نوع میوه نشود. در میوه هایی که ممکن است با تنظیم دمای پایین در دستگاه به آسانی خشک نشوند و به نوعی این میوه ها آبدار هستند می توان تنظیم دمای بیشتری را انجام داد تا خشک کردن به صورت بهتری ادامه یابد.

معمولا ارتفاع سینی های موجود در دستگاه میوه خشک کن از یکدیگر کم می باشد، با انتخاب دستگاه هایی که سینی های موجود در ان فاصله کمی از هم دارند جریان برق و حرارت به شکل یکنواخت و در مدت زمان کوتاه تری به تمامی فضای درون دستگاه منتقل می شوند و میوه ها با استفاده از برق کمتری در دستگاه مورد نظر خشک می گردند. تمامی کرم خوردگی و خرابی های موجود در میوه را قبل از خشک کردن می توان از بین برد و میوه های سالم را در دستگاه قرار داد، برداشتن شاخ و برگ میوه ها و خرابی ها باعث می شود که میوه های سالم تری خشک گردند.

در آخر می توانید مدل های مختلف میوه خشک کن را بررسی و مقایسه کنید.

 

مشاهده بیش از 80 مدل میوه خشک کن

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *