روش های رایگان ساخت پمپ هوا خلاقانه و قوی برای آکواریوم خانگی

ساخت پمپ هوا قوی برای آکواریوم

آخرین بروز رسانی در 15 فروردین 1403 (سال 2024)

ساخت پمپ هوا آکواریوم و روش های جدید برای این کار، وظیفه پمپ هوای آکواریوم مکش هوا از محیط و پمپ کردن آن به درون محفظه آکواریوم است. برای آکواریوم های بزرگ و شیشه ای استفاده از این پمپ ها باعث گردش هوا در درون آب و همچنین موجب زیبایی محیط و با تولید حباب در داخل آکواریوم می شود. ممکن است برخی به دلیل قیمت پمپ هوای آکواریوم قوی نخواهند هزینه اضافی بکنند و خودشان دوست داشته باشند پمپ هوا درست کنند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم 2روش خوب برای ساخت پمپ آکواریوم را به شما در قالب ویدیو معرفی کنیم. همچنین نجوه ساخت پمپ هوا با وسایل ساده برای آکواریوم رو میتونید به صورت ویدیویی مشاهده کنید.

مطلب مرتبط: راهنمای خرید و بررسی بهترین دستگاه تصفیه آب آکواریوم

اگر نمی خواهید برای خرید پمپ آکواریوم هزینه کنید، ویدیو های زیر را با دقت نگاه کنید. در این ویدیو ها ما به شما دو روش ساخت پمپ هوا قوی برای آکواریوم را به شما معرفی خواهیم کرد. با تماشای این فیلم های آموزشی می توانید خودتان در خانه پمپ هوا قوی برای آکواریوم بسازید با کم ترین هزینه.

ساخت آکواریوم با وسایل دور ریختنی و ساده

ساخت پمپ هوا با باتری ، آرمیچر و بادکنک. در این ویدئو شما با نحوه ساخت پمپ هوا برقی برای آکواریوم آشنا می شوید. با استفاده از یک موتور الکتریکی و یک تکه بادکنک می توانید به راحتی برای خودتان پمپ هوا درست کنید.

 

 

ساخت پمپ هوا آکواریوم با بطری بدون برق برای ماهی

برای ساخت یک پمپ هوا برای آکواریوم با استفاده از بطری، شما به چند مورد اساسی نیاز دارید:

  1. بطری پلاستیکی (مثلاً بطری آب معدنی یا نوشابه)
  2. لوله انعطاف‌پذیر (مثلاً لوله سیلیکونی)
  3. ابر اسفنجی
  4. چسب حرارتی

گلدان سبک آکواریومی سون گرین (7GREEN)

آموزش ساخت پمپ هوا، ابتدا روی درب هر دو بطری دو عدد سوراخ ایجاد کنید، سپس یک شلنگ بزرگ به طوری که به ته بطری برسه ببرید و یک شلنگ کوچک برای هوا گیری. شلنگ بزرگ رو از درب رد کنید تا به کف بطری برخورد کند و شلنگ کوچکتر رو 2الی3 سانت داخل بطری بکنید.

ساخت پمپ هوا آکواریوم با بطری

برای بطری دوم شلنگ بزرگ که از کف بطری آب خارج میشه رو وارد بطری دوم بکنید به طوری که 2الی3 سانت داخل بره و شلنگ دوم رو هم به همین شکل وارد بطری کرده و سر اون رو در کف آکواریوم قرار دهید. برای زیبا تر شدن و پخش شدن حباب ها درون آکواریوم میتونید یه تیکه ابر یا اسفنج به سر شلنگ خروجی هوا متصل کنید.

قیمت روز انواع پمپ هوا و تجهیزات آکواریوم

تو این روش ساخت دستگاه اکسیژن ساز برای ماهی ما از فشار آب و نیروی جاذبه زمین استفاده میکنیم. شما باید بطری اول رو پر آب کنید و روی سطحی بالاتر از بطری دوم و آکواریوم قرار دهید تا آب با کمک فشار هوا و جاذبه به بطری دوم منتقل شده و هوای داخل بطری را یه سمت بالا و آکواریوم هدایت کند. با کمی خلاقیت میتونید این سیستم رو اتوماتیک بکنید و آب بعد پر شدن درون بطری دوم دوباره به بطری اول منتقل بشه و چرخه از اول تکرار بشه.

با استفاده از یک شیر آب پلاستیکی و یا یه تیکه چوب پنبه میتونید با باز و بسته کردن لوله ورودی هوا میزان خروج آب و هوای ورودی آکواریوم رو کنترل کنید.

ساخت پمپ هوا قوی برای آکواریوم در خانه بدون برق

نحوه ساخت پمپ باد بدون آرمیچر، در این ویدئو نیز با یک روش خاص و بدون نیاز به برق و موتور الکتریکی برای ساخت پمپ هوا قوی برای آکواریوم آشنا می شوید. تنها با استفاده از چند بطری آب و مقداری شلنگ آکواریوم خیلی سریع می توانید یک پمپ آکواریوم بدون نیاز به برق برای خود بسازید.

 

 

 

پیشنهاد:
راهنمای خرید بهترین پمپ هوای آکواریوم قوی
4.2/5 - (10 امتیاز)

2 دیدگاه برای “روش های رایگان ساخت پمپ هوا خلاقانه و قوی برای آکواریوم خانگی

  1. ماهان گفته:

    عجب روشی فک نمیکردم بشه اینطوری پمپ درست کرد ولی به نظرم دردسر زیاد داره هی آب پر کن ظاهر زیبایی هم نداره یه پمپ معمولی الان 200 300 تومن بنظرم خرید پمپ ارزون منطقی تره ولی جالب بود در کل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *