همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

آخرین بروز رسانی در 13 تیر 1400

دستگاه بستنی ساز خانگی چگونه کار میکند؟ راهنمای خرید

یکی از آسان ترین و سرگرم کننده ترین کارها، درست کردن بستنی های خانگی خوشمزه و رنگارنگ است که برای این منظور تنها به یک دستگاه بستنی ساز خانگی نیاز دارید. با کمک دستگاه بستنی ساز خانگی می توانید انواع مختلفی از بستنی ها در طعم و رنگ های گوناگون و دسرهای یخی و سرد گوناگون جذاب را تهیه کنید و در مهمانی های خود بدرخشید. شاید این فکر به ذهن شما خطور کند که با وجود برندهای مختلف بستنی در بازار چه نیازی وجود دارد که برای خرید دستگاه بستنی ساز خانگی هزینه کنیم و آیا اصلا تهیه قالب بستنی خانگی لزومی دارد؟

چندین دلیل وجود دارد اول موضوع سلامت محصولات کارخانه ای مطرح است که با توجه به استفاده از مواد نگهدارنده برای سلامتی بدن مضر هستند و گاها باعث ایجاد حساسیت می شوند. هم چنین امکان تهیه بستنی های متنوع با خرید یک دستگاه بستنی ساز خانگی برای شما فراهم می شود و شما با درست کردن دسرها و بستنی های مختلف می توانید هر طعم و مزه ای را که دوست دارید به صورت یک بستنی خاص سالم خانگی تجربه کنید و لذت یک پذیرایی بی نظیر را در ذهن مهمانان و دوستان خود ثبت نمایید. البته دستگاه بستنی ساز خانگی و قالب بستنی خانگی جز ضروریات نمی باشد پس خرید آن را به کسانی که علاقمند هستند که خودشان بستنی در منزل تهیه کنند و یا کسانی که امکان استفاده از محصولات کارخانه ای را به هردلیلی ندارند، پیشنهاد می کنیم.

کار با بستنی ساز خیلی راحت هستش ؛ فقط کافیه مواد مورد نیاز را به دستگاه بدهید و بستنی آماده دریافت کنید.

در انتهای مطلب می توانید برخی از بهترین دستگاه های بستنی ساز خانگی را مشاهده کنید.

انواع دستگاه بستنی ساز خانگی

دستگاه های بستنی ساز خانگی در چند نوع کلی هستند و تنوع زیادی ندارند. بیشترین تفاوت آن ها دربرند و قیمت و مدل های آن هاست. در مجموع می توان دستگاه بستنی ساز خانگی را در سه گروه معرفی کرد.

از قدیمی ترین دستگاه های بستنی ساز خانگی، دستگاه های یخ و نمکی است که علی رغم قدیمی بودن هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. انتخاب این نام برای این سبک از بستنی سازها به این دلیل است که برای ذوب شدن یخی که در دستگاه استفاده می شود به نمک نیاز می باشد. این نوع از دستگاه ها دارای ساختار ساده یعنی یک سطل و یک دسته در قسمت بالای آن است. نسبت به مدل های جدیدتر قیمت پایین تری دارد اما کار با آن ها کمی سخت بوده و تهیه بستنی زمان بیشتری طول می کشد.

از دیگر معایب این نوع دستگاه می توان نیاز به یخ و نمک و زحمت زیادی که به تهیه کننده بستنی تحمیل می شود را نام برد. در نمونه های سنتی دسته به وسیله فرد حرکت داده می شود و تا زمان آماده شدن بستنی باید این دسته چرخانده شود ولی درنمونه دیگر از این نوع دستگاه های بستنی ساز دسته به وسیله موتور برقی حرکت می کند و شما تنها باید به فرایند تهیه بستنی نظارت داشته باشید. یکی از مزیت های بستنی سازهای یخ و نمکی نظارتی است که می توان بر روند تهیه بستنی داشت زیرا با کنترل سرعت دسته دستگاه، انسجام بافت بستنی در اختیار خود شما خواهد بود. گروه دیگر از بستنی ساز های خانگی، بستنی ساز برقی است.

پیشنهاد:
بهترین یخچال فریزر سال 2023 معرفی 9 + 43 مدل(برتر)بازار 1401

نحوه راه اندازی بستنی سازهای خانگی برقی

کار با بستنی سازهای خانگی برقی راحت تر بوده و دیگر نیاز به یخ و نمک ندارد. فرایند ساخت بستنی به این شکل است که شما چند روز قبل از تهیه بستنی، کاسه دستگاه را درون فریزر قرار می دهید و در زمان تهیه بستنی با اضافه کردن مواد اولیه به کاسه دستگاه، آن را روشن می کنید. پس از گذشت زمان لازم بدون این که شما در فرایند تهیه بستنی دخالتی داشته باشید، بستنی شما آماده می شود.

بعضی از مدل های بستنی ساز خانگی برقی، دارای چند کاسه و ظروف مخلوط مواد بستنی هستند که شما می توانید همیشه آن را در فریزر نگه دارید تا هر زمان قصد ساخت بستنی داشتید دیگر نیاز به این نباشد که چند روز صبر کنید. زحمت کم و خودکار بودن فرایند تهیه بستنی و طرز کار ساده و راحت از مزایا و نبود کنترل و نظارت کاربر بر فرایند تهیه بستنی از معایب این نوع بستنی ساز است.

گروه سوم بستنی سازهای کمپرسوردار یا دیجیتالی هستند که با دو گروه قبلی که معرفی کردیم بسیار متفاوت می باشند. در کنار هزینه بالایی که برای تهیه این نوع بستنی ساز باید بپردازید شما یک بستنی کاملا حرفه ای از نظر بافت و شکل و شبیه محصولات کارخانه ای خواهید داشت و تقریبا هیچ تاثیری ندارد که شما چقدر در تهیه بستنی مهارت دارید و نتیجه کار مستقل از عملکرد شماست.

بستنی ساز های کمپرسوردار هیچ نیازی به یخ و نمک ندارند و خیلی سریع دمای مواد بستنی را به درجه بسیار پایینی رسانده و به فرایند تهیه بستنی سرعت می بخشند و مدت زمان بسیار کم تهیه بستنی یکی از مزایای اصلی این نوع دستگاه است.

نکات مهم و اصلی خرید دستگاه بستنی ساز خانگی

معمولا قالب بستنی خانگی و دستگاه بستنی ساز خانگی دو جز جدانشدنی و مکمل در تهیه بستنی در منزل هستند. با توجه به هزینه ای که پرداخت می شود و انتظاری که برای وجود یک بستنی با کیفیت و خوش طعم وجود دارد، لازم است در هنگام خرید دستگاه بستنی ساز به این نکات توجه بیشتری داشته باشید.

سادگی و راحتی کار با دستگاه

در دستگاه های مختلف فرایند درست کردن بستنی مختلف است. برخی برای تهیه دستگاه بستنی ساز خانگی هزینه بیشتری می کنند و با خرید دستگاه های کمپرسوردار خیلی راحت بستنی مد نظر خود را درست می کنند. اما نیاز و بودجه ای که افراد مختلف برای این منظور دارند بستگی به شرایطی که هر فرد دارد متفاوت است. پس اگر نمی خواهید هزینه زیادی کنید و یا علاقمند هستید در فرایند تهیه بستنی دخالت بیشتری داشته باشید بستنی سازهای یخ و نمکی و برقی گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

تهیه دستگاه بستنی ساز برقی با چند ظرف مخلوط مواد اولیه که نیاز به گذاشتن آن در فریزر از چند روز قبل نباشد و یا دستگاه بستنی ساز یخ و نمکی که موتوری برای چرخاندن دسته آن در نظر گرفته شده است می تواند رفاه بیشتری برای شما در تهیه بستنی فراهم نماید. کار کردن با قالب بستنی خانگی نیز باید ساده باشد تا بتوانید به راحتی شکل مورد نظر را از بستنی در بیاورید.

ظرفیت دستگاه

قبل از خرید بستنی تصمیم بگیرید که می خواهید چه مقدار بستنی در منزل تهیه کنید. اگر شما اکثرا مهمانی های بزرگ برگزار می کنید و قصدتان این است که از افراد زیادی به وسیله بستنی خانگی پذیرایی کنید حتما به اندازه دستگاه بستنی ساز خانگی دقت کنید. دستگاه های یخ و نمکی دارای گنجایش خوبی هستند اما دستگاه های کمپرسور دار خیلی بزرگ نمی باشند ولی به خاطر سرعت بالایی که درتهیه بستنی دارند این امکان را به شما می دهند که چند نوبت پشت سر هم بستنی درست کنید. به ظرفیت قالب بستنی خانگی نیز برای پوشش بستنی تولید شده باید توجه داشته باشید.

پیشنهاد:
قیمت خرید 57 مدل از پنکه سقفی ، رومیزی ،ایستاده و دیواری بی صدا

صدای دستگاه

یکی از نکاتی که در دستگاه های بستنی ساز الکتریکی باید به آن توجه داشته باشید سرو صدایی است که هنگام تهیه بستنی ایجاد می کند. جستجو در نظرات مشتریان قبلی در اینترنت یا امتحان دستگاه قبل از خرید به شما کمک خواهد کرد. یک راه دیگر برای اطلاع از میزان نویز و صدای دستگاه هنگام کار کردن بررسی مقدار دسی بل صدای تولید شده در برگه ضمیمه مشخصات دستگاه می باشد.

جنس دستگاه

نکته دیگر که در خرید دستگاه بستنی ساز باید مد نظر داشته باشید جنس قالب بستنی ساز خانگی است که بهتر است از نوع سیلیکونی باشد زیرا نسبت به نوع پلاستیکی آن دارای دوام بیشتری است و بخاطر ضخیم بودنشان خیلی راحت ترک نمی خورد.

انسجام و بافت بستنی

ترکیب و شکل نهایی بستنی از مهم ترین مسائلی است که باید مد نظر داشته باشید. قبل از خرید بستنی ساز شما باید از آن چه بستنی ساز به شما تحویل می دهد و بافت و انسجام بستنی تولید شده مطلع شویید که البته قبل از خرید بسیار سخت است و راهی برای اطلاع از این موضوع ندارید جز این که دستگاه بستنی ساز را امتحان کنید.

همان طور که قبلا اشاره شد بستنی تولید شده با دستگاه بستنی ساز کمپرسوردار به بستنی هایی که در فروشگاه ها عرضه می شود شباهت بیشتری دارد اما در دیگر انواع بستنی ساز ها ترکیب نهایی بستنی تا حد بسیار زیادی به مهارت شما در تهیه بستنی وابسته است. برای مثال یکی از عوامل موثر در کیفیت بستنی سرعت هم زدن است به گونه ای که هرچقدر سرعت کمتر، نتیجه نهایی سفت تر خواهد بود و در سرعت بالا نهایتا تکه های یخ در بستنی شکل نمی گیرد و بستنی شل می شود.

سرعت دستگاه

سرعت آماده شدن بستنی یکی دیگر از نکاتی است که برای عده ای بسیار مهم است به همین خاطر پیشنهاد ما دستگاه های کمپرسوردار می باشد که سرعت قابل قبولی در تهیه بستنی دارند. هم چنین قالب بستنی خانگی باید به گونه ای باشد که شکل دلخواه بستنی با فریزر داخلی خود دستگاه سریعا ایجاد شود.

نظافت دستگاه

یکی از مسائلی که باعث می شود لذت تهیه بستنی در منزل کم رنگ نشود راحتی شستشوی دستگاه بستنی ساز و قالب بستنی خانگی است. توجه به ساختار دستگاه و بررسی این که آیا شستشوی قطعات و بخش های مختلف آن کار سختی نباشد نکته ای است که قبل از خرید باید بررسی شود.

پیشنهاد:
خرید 40 مدل کیک پز ارزان خانگی و قالب کیک با قیمت روز

کاربردهای دیگر دستگاه بستنی ساز خانگی

شما می توانید در کنار درست کردن بستنی های خوش طعم و بی نظیر، با استفاده از دستگاه بستنی ساز خانگیتان دسرهای سرد و یخی نیز تهیه کنید.سوبرت، جلاتو و ماست منجمد چند نمونه دسر است که به شما پیشنهاد می کنیم حتما امتحانشان کنید. البته فراموش نکنید که تمام مدل های بستی ساز امکان و قابلیت تهیه انواع دسرها را ندارند و اگر این موضوع برایتان مهم است قبل از خرید مطمئن شوید که دستگاه بستنی ساز دارای این قابلیت باشد.

کلام آخر

مطمئنا لذت تهیه بستنی در منزل به طور مستقیم به کیفیت و امکانات دستگاه بستنی ساز خانگی وابسته است. برخی از دستگاه ها دارای ابزار جانبی مانند ظروف اضافی جهت جایگزین کردن مخزن، نمایشگر دیجیتالی دما و زمان اتمام فرایند تهیه بستنی و زنگ هشدار و آلارم پایان کار می باشند. پس لازم است قبل از خرید دستگاه بستنی ساز خانگی پیرامون وجود امکانات و وسایل جانبی دقت کافی را داشته باشید.

2.8/5 - (5 امتیاز)
لیست محصولات منتخب
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

بستنی ساز کورس مدل CIM 1662

  • درپوش:دارد
  • جنس بدنه:استیل
  • جنس مخزن:استیل

اگر بستنی دوست دارید و می خواهید در خانه بستنی درست کنید ، باید دستگاه بستنی تهیه کنید. مارک مشهور Kors شروع به تولید دستگاه های بستنی سازی کرد. بستنی ساز CIM 1662 به گونه ای طراحی شده است که فضای زیادی در آشپزخانه شما اشغال نمی کند. مواد این محصول استیل است. نرخ این مدل 12 وات است. این مقدار برای مصارف خانگی کافی است. ظرفیت مخزن این مدل 1.5 لیتر است. طول سیم تولید کننده بستنی CIM 1662 80 سانتی متر است. حداکثر زمانی که می توانید برای این تایمر محصول انتخاب کنید 40 دقیقه است. با استفاده از این مدل از سلامت بستنی و طراوت آن آگاه هستید. زمان تعیین شده برای این مدل 20 دقیقه است که هر بار با فشار دادن دکمه تایمر به آن اضافه می شود. مدل تولید بستنی CIM 1662 مانند سایر محصولات موجود از کیفیت بالایی برخوردار است.

همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

بستنی ساز گاستروبک مدل 42909

  • مناسب برای:چهار نفر
  • درپوش:دارد
  • جنس بدنه:استیل
  • جنس مخزن:پلاستیک

اگر به دنبال بستنی ساز حرفه ای هستید ، بستنی ساز Gastrobek 42409 بهترین دستگاه موجود در بازار است که یکی از مهمترین ویژگی های این موتور کمپرسور است که به طور همزمان مواد داخل آن را مخلوط و منجمد می کند. به این ترتیب بهترین نتیجه حاصل می شود. لازم به ذکر است که این دستگاه به دو صورت خودکار و دستی قابل استفاده است و دارای 12 منوی آماده سازی خودکار شامل بستنی میوه ای ، بستنی ماست ، بستنی ژله ای ، بستنی کلاسیک و بستنی در بهشت ​​و هر زمان که ظرفیت آماده سازی 1 لیتر بستنی همچنین لازم به ذکر است که پس از آماده شدن بستنی ، دستگاه به طور خودکار ظرف بستنی را تا یک ساعت خنک نگه می دارد. شرکت آلمانی Gastrobek یکی از مهمترین شرکتها در زمینه لوازم خانگی است که محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا برای فروش در بازار به فروش می رساند. آلمان تولید و بازاریابی می کند و لازم به ذکر است که محصولات این شرکت از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است

همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

بستنی ساز بلانزو مدل BIM_1313

  • مناسب برای:چهار نفر
  • درپوش:دارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • جنس مخزن:شیشه
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

بستنی ساز سورین مدل EZ 7401

  • مناسب برای:چهار نفر
  • درپوش:دارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • جنس مخزن:استیل
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

بستنی ساز زوکو مدل Slush and Shake Maker

  • مناسب برای
    یک نفر
  • درپوش
    ندارد
  • جنس بدنه
    شیشه
  • جنس مخزن
    استیل
  • اقلام همراه
    – دارای یک قاشق، مخزن
  • – شیشه‌ی محافظت کننده دست از سرما
  • سایر توضیحات
    – مناسب درست کردن میلک‌شیک، بستنی رقیق و یخ در بهشت
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

بستنی ساز بوکسیا مدل BXY-210

  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی:دارد
  • محفظه‌ی جمع‌آوری سیم برق:ندارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • محفظه‌ی نگهداری اقلام همراه:ندارد
  • پایه‌ی ضدلغزش:دارد
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

بستنی ساز آریته مدل 630

  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی:دارد
  • جنس بدنه:استیل
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

قالب بستنی کد Mhr-333-XL

  • مناسب برای:چهار نفر
  • درپوش:ندارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • جنس مخزن:پلاستیک
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

قالب بستنی مدل Rabbit

  • ابعاد بسته‌بندی
    16×11×13 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    75 گرم
  • مناسب برای
    شش نفر
  • درپوش
    دارد
  • جنس درپوش
    پلاستیک
  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • جنس مخزن
    پلاستیک
  • سایر توضیحات
    بستنی ساز 6 نفره مخصوص بستنی یخی و آلاسکا
  • دارای چوب بستنی مدل خرگوش مناسب کودکان
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

قالب بستنی مدل میکس کد X1

  • مناسب برای:چهار نفر
  • درپوش:ندارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • جنس مخزن:پلاستیک
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

قالب بستنی مدل jhd

  • مناسب برای:چهار نفر
  • درپوش:دارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • جنس مخزن:پلاستیک
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

بستنی ساز مدل MA456

  • یک نفر
  • درپوش:دارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • جنس مخزن:پلاستیک
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

بستنی ساز تیتیز سری Aroni مدل AP-9198

  • مناسب برای:شش نفر
  • درپوش:دارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • جنس مخزن:پلاستیک

بستنی ساز “Titoni” “Aroni” سری “AP-9198” ظرفی ساخته شده از پلاستیک است که با استفاده از آن می توانید 6 بستنی خوشمزه درست کنید. این محصول دارای بدنه پلاستیکی شفاف است ، می توانید تمام مطالب داخل آن را مشاهده کنید. این دسته دارای دسته هایی است که ارتفاع داخلی آنها 5 سانتی متر است و از آنها می توانید بستنی به طول 7 سانتی متر تهیه کنید. برای استفاده از این بستنی ساز ، باید شیر ، آب ، آب ، شربت یا هر مایع را با قطعات میوه مخلوط کنید و آنها را در ظروف بریزید. درب ظرف را ببندید و آن را در فریزر قرار دهید تا بسته شود. حتی می توانید با استفاده از این دستگاه دسر ، دسرهای مختلفی را با مخلوط ژله و بستنی درست کنید. بهتر است مایع گرم زیادی در این ظروف نریزید ، زیرا این امر می تواند به پلاستیک آسیب برساند. برای شستن این محصول از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید ، زیرا دمای بالای آب کیفیت آن را حفظ نمی کند.

همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

بستنی ساز طرح قیف مدل LP433 مجموعه 4 عددی

  • مناسب برای
    چهار نفر
  • درپوش
    دارد
  • جنس درپوش
    پلاستیک
  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • جنس مخزن
    پلاستیک
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

قالب بستنی ستاره مدل Umbrella بسته 2 عددی

  • وزن بسته‌بندی
    80 گرم
  • مناسب برای
    چهار نفر
  • درپوش
    دارد
  • جنس درپوش
    پلاستیک
  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • جنس مخزن
    پلاستیک
  • اقلام همراه
    بستنی ساز 4 نفره مخصوص بستنی یخی و آلاسکا
  • دارای چوب بستنی مدل چتر مناسب کودکان
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

قالب بستنی نیو لایف مدل 107

  • مناسب برای
    شش نفر
  • درپوش
    ندارد
  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • جنس مخزن
    پلاستیک
  • اقلام همراه
    – دارای شش عدد دسته (چوب) بستنی
  • سایر توضیحات
    ارتفاع 10 سانتی متر
  • – قالب بستنی‌ساز مناسب برای تهیه شش عدد بستنی چوبی
  • – دارای شش عدد دسته (چوب) بستنی
  • – کاربرد آسان
  • – ساخته شده از سیلیکون مرغوب
  • – شست‌و‌شوی قالب با آب ولرم قبل از استفاده به‌منظور جدا شدن آسان بستنی از بدنه
  • – قابل‌شست‌و‌شو با دست
  • – قابل‌استفاده در فریزر
  • -دارای دو رنگ قرمز و زرد
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

قالب بستنی کیک باکس

  • ابعاد بسته‌بندی
    20×15 سانتی‌متر
  • وزن بسته‌بندی
    100 گرم
  • مناسب برای
    چهار نفر
  • درپوش
    دارد
  • جنس درپوش
    پلاستیک
  • جنس بدنه
    پلاستیک
  • جنس مخزن
    پلاستیک
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

قالب بستنی مدل چتر

  • مناسب برای:دو نفر
  • درپوش:دارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • جنس مخزن:پلاستیک
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

قالب بستنی مدل TR 2

  • مناسب برای:شش نفر
  • درپوش:دارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • جنس مخزن:پلاستیک
همه چیز درباره دستگاه بستنی ساز خانگی

قالب بستنی مدل ستاره

  • مناسب برای:چهار نفر
  • درپوش:دارد
  • جنس بدنه:پلاستیک
  • جنس مخزن:پلاستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *