خرید کلید برق – کلید برق خوب از کجا بخرم؟

خرید کلید برق - کلید برق خوبچه مارکی بخرم؟

آخرین بروز رسانی در 18 شهریور 1400

خرید کلید برق یکی از مهمترین قسمتهای اجرای پروژه برق ساختمان است. شما نمی توانید در خانه ای بدون کلید برق زندگی کنید ، زیرا زندگی امروز کاملاً به برق وابسته است و هیچ کس نمی تواند بدون برق زندگی کند. یکی از مهمترین قسمتهای ساختمان که متأسفانه همیشه هنگام خرید نادیده گرفته می شود ، خرید کلید برق مناسب با ساختمان است. در نگاه اول ، ممکن است فکر کنید که در آینده آن ها را تغییر خواهید داد ، اما این پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.  زیرا برای تغییر کلید برق ساختمان گاها نیاز است تا از عایق بندی سقف، سرامیک کف و گچ دیوار و حتی کاشی ها گذشت و اقدام به تخریب کرد.

به همین دلیل باید موقع خرید کلید برق هوشمندانه عمل کنید و صرفا بر اساس کاربرد انتخاب نکنید و علاقه و سلیقه خود را نیز به کار بگیرید چرا که یک کلید برق خوب بخشی از دکوراسیون منزل شما نیز محسوب می شود. موقع خرید کلید برقی انتخاب کنید که وقتی چشمتان به آن می افتد لذت ببرید. در این راهنمای خرید کلید برق تصمیم گرفتیم کامل ترین اطلاعات را برای انتخاب کلید مناسب برای تمام استفاده ها را در اخیار شما عزیزان قرار دهیم. با مجله خانه و آشپزخانه باغ سلامتی همراه باشید.

همه شما با سوال هایی مواجه هستید که اکنون در این پست قرار دارید. ما به همه سوال های مهم شما برای خرید کلید برق پاسخ خواهیم داد.

آنچه در این مطلب خواهید دید پنهان کن

کلید برق چیست؟

سوئیچ های برق یا کلید برق برای خاموش و روشن کردن برق در خانه ها و هر مکانی که فعالیت برقی وجود دارد استفاده می شود. انتخاب نوع سوئیچ و سوکت علاوه بر سلیقه مشتری برای دکوراسیون منزل نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. انتخاب کلید مناسب ، آن را با کاغذ دیواری یا کفپوش شما سازگارتر می کند ، که یکنواختی آن می تواند ظاهر زیباتر به خانه شما ببخشد. بنابراین ، تنوع در طراحی و رنگ و مدل کلیدها در صنایع مختلف به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در اصل ، سوئیچ ها از دو قسمت رسانا ساخته شده اند که می توانند با فشار دادن ، لمس کردن و کنترل از راه دور و.. قابلیت قطع و وصل جریان الکتریکی را به شما بدهند.

انواع کلید برق

انواع کلید برق خانگی و صنعتی در بازار وجود دارد. کلید های خانگی از قیمت پایین تری برخوردار هستند و معمولا در مدل های گوناگون و در سبک های مختلف تولید می شوند. از متداول ترین مدل های خانگی می توان به کلید های لمسی، اهرمی، آویزی، ریموتی، صوتی، حرکتی، نوری یا فتوسل و … اشاره کرد. کلید های برقی خانگی در سبک های مدرن ، معمولی، کلاسیک با رنگبندی های مختلف و در جنس های متنوع در بازار یافت می شوند.

انواع کلی کلید های برق بر اساس شکل نصب

در بازار دو نوع عمده کلید برق داریم:

کلید تو کار

معمولاً هنگام سیم کشی ساختمانها ، سیمها از طریق لوله ها نصب شده و در داخل دیوارها به یکدیگر متصل می شوند. در دیوار ها یا سقف جعبه هایی تعبیه می شود که معمولا از جنس پلاستیک نسوز هستند و وظیفه آن ها نگهداری و محکم کردین کلید های برقی است که به آن ها متصل می شوند. کلیدها از جمله کاربردی ترین تجهیزات برقی ساختمان هستند. نوع داخلی این تجهیزات برای زیباسازی روند سیم کشی ، تمیز کردن دیوارها و کف ساختمان استفاده می شود. امروزه کلید ها و سوئیچ های داخلی اغلب در همه ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای نصب کلید توکار یا داخلی ، جعبه تماس داخلی باید از قبل در داخل دیوار نصب شود و سپس کلید و مکانیزم سوکت باید با چنگال در داخل دیوار نصب شود. سپس یک جعبه و یک حلقه برای زیباتر شدن ظاهر قرار داده می شود و کلید جرقه زنی روی آن قرار می گیرد. کاور رویی کلید توکار میتواند در رنگهای مختلف یا متناسب با رنگ دیوار باشد. معمولا این کاور ها یا همان قاب رویی سایز استانداردی دارند و بعدا اگر بشکنند یا معیوب شوند می توان از کاور کلید های دیگر استفاده کرد.

کلید های روکار

در اتاق ها یا مکان هایی که جعبه داخلی به دلایل مختلف موقع سیم کشی ساختمان در داخل دیوار نصب نشده است ، باید از کلید برق به عنوان کلید روکار یا سطحی استفاده شود. بنابراین ، شما باید یک جعبه سطحی را روی دیوار پیچ کنید ، و سپس مکانیزم سوئیچینگ کلید را در دیوار قرار دهید.

35345مشاهده قیمت و خرید کلید روکار ضدآبلیست قیمت
6456مشاهده قیمت و خرید انواع کلید توکار شیکلیست قیمت

به چند نکته در خرید کلید برق روکار توجه کنید:

  1. در مکان هایی که رطوبت یا آب وجود دارید از کلید روکار معمولی استفاده نکنید. چرا که ممکن است بر اثر رطوبت در داخل کلید اتصال کوتاه ایجاد شده و منجر به آتش سوزی شود.چراکه آب رسانای برق بوده و می تواند بین سیم های نول و فاز کلید اتصال ایجاد کنند.
  2. در محیط هایی که اشیاع حساس به گرما وجود دارد از کلید ها رو کار عادی به هیچ وجه استفاده نکنید.
  3. در مکان هایی که برای نگهداری کاه و قله استفاده می شود و یا هر مکانی که حیوانات جونده مثل موش وجود دارد، سعی کنید از کلید های توکار استفاده کنید. چرا که امکان ورود موش به داخل کلید و خوردن سیم ها و درنتیجه اتصال در داخل کلید وجود دارد. اگر هم استفاده می کند حتما سعی کنید سیم های ورودی و خروجی کلید را از داخل داکت فلزی عبور دهید.
  4. اگر در محل نصب بچه وجود دارد از کلید های روکار استفاده نکنید یا حداقل در ارتفاع بالا تری نصب کنید. مخصوصا موقع نصب پریز برق که بدون محافظ هستند.
  5. همان طور که می دانید کلید برق روکار از دیوار بیرون می زند بنابرین در مکان هایی که رفت آمد می تواند باعث کنده شدن یا آسیب به کلید شود آن را در ارتفاع بالاتری نصب کنید.
  6. برخی از مدل های روکار در بازار وجود دارند که صرفا جنبه تزئینی و زیبایی دارند، موقع خرید کلید برق روکار به این نکته نیز توجه داشته باشید. باید بدانید که برای چه منظوری کلید می خرید تا بتواندی متناسب با آن مدل مناسبی انتخاب کنید. مطمئنن یک کلید فانتزی پلاستیکی نمی تواند برای استفاده در زیر شیروانی که مدام با رطوبت سرو کار دارد مناسب باشد. برعکس یک مدل ضد آب با ظاهری خشن نمی تواند مناسب نصب برای اتاق خواب باشد.

کلید روکار عادی یا ضدآب کدام بهتر است؟

هیچ کدام بهتر با بدتر نیست بلکه به استفاده شما بستگس دارد. کلید های معمولی برای محیط های خشک مناسب هستند. ولی کلید های روکار ضد آب را می توان در شرایط بارانی و در داخل سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده کرد. البته مدل های با کیفیت تر کلید های ضد آب در کارگاه ها و کارخانجات برای مصارف صنعتی استفاده می شوند. برای مصارف خانگی کلید های اقتصادی تری تولید شده و در بازار ایران نیز وجود دارد. علاوه بر کلید های روکار، کلید های برق توکار نیز می توانند ضد آب باشند که بیشتر در مدل های لمسی به چشم می خورد.

خرید کلید برق بر اساس نوع عملکرد

کلید برق تک پل

سوئیچ تک پل نوعی کلید الکتریکی در ساختمان است که دارای یک کلید برای خاموش و روشن کردن برق است. با استفاده از این سوئیچ در یک مکان ، تنها یک سیستم را می توان روشن یا خاموش کرد. کلید یک پل فقط یک ورودی و یک خروجی فاز دارد.

کلید برق دوپل

کلید دو پل ، مانند کلید تک پل ، وظیفه خاموش و روشن شدن جریان برق را بر عهده دارد ، با این تفاوت که این نوع کلیدها توسط دو شاسی برقی به طور جداگانه استفاده می شود. با استفاده از این سوئیچ می توانید تجهیزات روشنایی را به دلخواه روشن یا خاموش کنید. این کلید دارای یک ورودی فاز و دو خروجی فاز به سمت وسیله یا منبع روشنایی است. ورودی فاز کلید های دو پل معمولا یا به رنگ طلایی بوده و یا با علائمی از سایر پین ها متمایز می شود. گاهی هم ممکن است این تمایز در ساز یا محل قرار گیری پین ها مشخص شود. این نشان می دهد که اتصال پین ها باید به درستی انجام شود.

2342مشاهده قیمت و خرید انواع کلید تک پللیست قیمت
6453634مشاهده قیمت و خرید انواع کلید برق دوپل لیست قیمت

به طرز بستن کلید برق دوپل دقت داشته باشید! در کلید تک پل مهم نیست چه پینی برای خروجی و چه پینی برای ورودی استفاده شود اما در کلید دوپل و سایر کلید ها مهم است. کلید های دو پل دارای دو کلید بر روی خود هستن که همزمان می تواند 2 وسیله برقی یا لامپ را کنترل کنند.

نکته مهم!

دقت داشته باشید که همه کلید های روشنایی تا یه حدی می تواند ولتاژ و آمپر را تحمل کنند. باید موقع نصب کلید میزان آمپر و ولتاژ کاری وسیله مد نظر را در نظر بگیرید چرا که ممکن است موجب آسیب جدی به خود کلید و حتی وسیله برقی شود. برای مثال نمی توان از یک کلید عادی روشنایی برای راه اندازی کولر گازی با توان 30000 واتی استفاده کرد. چرا که ممکن است بر اثر جریان کشی بالا المان های فلزی کلید بسوزد و یا به استارتر کولر آسیب جدی وارد شود.

کلید تبدیل

عملکرد سوئیچ تبدیل مشابه سوئیچ تک پل است. تفاوت بین یک سوئیچ یا کلید تبدیل با یک سوئیچ تک پل در این است که اگر بخواهیم دستگاهی با دو سوئیچ متفاوت را در دو نقطه روشن یا خاموش کنیم ، از این سوئیچ استفاده می کنیم. به عنوان مثال ، یک کلید روشن و خاموش برای ورودی راهرو و پله ها وجود دارد و یک کلید برای خاموش کردن چراغ ها در انتهای راهرو یا راه پله وجود دارد.

فرض کنید یک راه پله دارید که از دم درب که وارد ساختمان می شوید باید همان جا یک لامپ را روشن کنید تا راه پله را ببینید و بعد از آن که رسیدید به بالای راه پله نیاز دارید تا همان روشنایی را در نقطه دوم یعنی بالای راه پله خاموش کنید. در این مثال شما نمی توانید به کلید ابتدایی دسترسی داشته باشید. بنابرین نیاز به کلید دارید که بتواند از دو نقطه مجزا یک روشنایی را کنترل کنید. کلید تبدیل دقیقا این کار را برای شما انجام می دهد.

8686مشاهده قیمت و خرید کلید تبدیل مدرنلیست قیمت

کلید صلیبی

هنگامی که می خواهید یک یا چند لامپ را از چندین نقطه مختلف خاموش و وصل کنید باید از کلید صلیبی استفاده کنید. کلید صلیبی نوعی کلید تبدیل به شمار می رود، یعنی برای محل هایی مثل راه پله که برای کنترل روشنایی هر طبقه فقط نیاز به یک کلید برق است استفاده می شود. کلید صلیبی بین دو پایه مشترک کلید تبدیل ها بین طبقات استفاده می شوند. امروزه چشمی‌هایی که در راه پله ها نصب می شوند جای خود را به این کلیدها داده‌اند.

کلید برق کولر (کلید برق کولر آبی)

کلید کولر آبی یکی از مهمترین تجهیزات برقی ساختمان است. این نوع سوئیچ معمولاً دارای 3 شاسی است ، شاسی اول کلید پمپ است ، شاسی دوم به کلید موتور کم سرعت و شاسی سوم کلید موتور پر سرعت متصل می شود. نصب سوئیچ کولر ساده است و مانند سایر تجهیزات انجام می شود. معمولا نقشه نصب کلید کولر مشابه هم هست. از ریموت های کنترل نیز می توان برای کنترل کولر استفاده کرد.

56765مشاهده قیمت و خرید مدل های مختلف کلید کولرلیست قیمت

کلید سه پل، چهار پل

این کلید ها همانند کلید دو پل عمل کرده با این تفاوت که همزمان می توانند 3 الی 4 روشنایی را روشن و خاموش کنند. ممکن است در بازار کلید بیشتر از 4 پل هم وجود داشته باشد.

کلید زنگ(شاسی زنگ)

شاسی زنگ معمولاً در ورودی خانه ها نصب می شود. مکانیسم عملکرد این شاسی ها بر اساس این واقعیت است که در داخل آنها یک بلندگوی یا سیگنال صدای زنگ هشدار وجود دارد که هنگام فشار دادن شاسی شنیده می شود. دستورالعمل نحوه نصب زنگ داخلی در بروشورهای مربوط به کلید آمده است. متناسب با امکانات و برند محصول نحوه نصب آن می تواند متفاوت باشد.

کلید برق دیمر

این نوع سوئیچ ها ضمن خاموش شدن و اتصال برق ، می توانند نور را نیز کم یا زیاد کنند. این محصول معمولاً برای روشنایی و طراحی روشنایی استفاده می شود. برای اتاق خواب استفاده از کلید برق دیمر دار بهتر است چرا که می توانید میزان نور اتاق را با مانیتور موبایل یا اسکرین مانیتور کامپیوتر تنظیم کنید تا کمترین خستگی را در چشمانتان داشته باشید. همچنین موقع مطالعه در شرایط نوری مختلف می توانید نور اتاق را کم یا زیاد کنید.

67567مشاهده قیمت و خرید جدید ترین کلید های دیمر دارلیست قیمت

کلید برق راه پله

از این کلیدها برای پله ها ، پارکینگ ها و .. استفاده می شود ممکن است کلیدهای پله مجهز به رله و تایمر باشند. وقتی این کلیدها را فشار می دهید ، همه چراغ های راه پله پس از زمان تعیین شده به طور خودکار روشن و خاموش می شوند.

انواع تجملی و هوشمند کلید برق

کلید برق معمولی

معمولا پایین ترین کیفیت و زیبایی را در بین همه مدل ها دارند. سریع تر کثیف شده و به مرور زمان رنگ آنها تغییر می کند.

کلید برق کلاسیک

مدل های زیباتر کلید های معمولی هستند که از طرح های متفاوت تر مثل طرح چوب، کروم، فلز و… ساخته می شوند. معمولا هم از جنس پلاستیک تولید می شوند تا اقتصادی تر باشند و همه بتوانند از آن ها استفاده کنند. مدل های گران تر این ها با جنس فلز و آلمینیوم نیز در بازار موجود هستند.

کلید برق لمسی

یکی از جدیدترین و گرانترین انواع کلید های برق موجود در بازار ، مدل های لمسی است. استفاده از این محصولات بسیار آسان است و با گرمای دست و احساس لمس می توان دستور خاموش و روشن کردن دستگاه را داد. این محصولات ظاهری مدرن و لوکس دارند. سوئیچ لمسی را می توان در همه کیت ها استفاده کرد. برخی از این کلیدهای لمسی دارای کنترل از راه دور هستند و می توان آنها را خاموش و از راه دور متصل کرد. لازم به ذکر است که قیمت کلیدهای لمسی ایرانی کمتر از مدل های وارداتی است. اگر می خواهید خانه ای هوشمند داشته باشید ابتدا از خرید کلید برق لمسی شروع کنید.

 

 

56545مشاهده قیمت و خرید انواع کلید برق لمسیلیست قیمت

کلید برق هوشمند

امروزه در صنعت برق ، روشنایی سیستم های خانه های هوشمند در حال رشد و توسعه گسترده است. اساس کار کلید های برق اسمارت مانند نمونه های معمولی خاموش و وصل کردن برق است. تفاوت عملکرد این نوع سیستم ها در امکان کنترل از راه دور آن هاست. با نصب نرم افزار این سیستم بر روی اسمارت فون ، کامپیوتر و لپتاپ نیز می توان برق و چراغ ها را از راه دور خاموش و روشن کرد. عملکرد صوتی سیستم نیز در برخی از مارک ها موجود است. این امر با بلندگوهای داخلی امکان پذیر خواهد بود. این کلید های برق معمولاً دارای زنگ خطر هستند و با مجاورت لمسی فعال می شوند. کلید های برق هوشمند به شدت در مصرف برق و کاهش هزینه های شما کمک کننده هستند. علاوه بر این به حفظ امنیت بیشتر سیستم برق کشی خانه نیز کمک می کنند.

45353مشاهده قیمت خرید انواع کلید برق هوشمندلیست قیمت

کلید برق فوتو الکتریک

این مدل ها مجهز به سنسورهایی هستند که هنگام تاریک شدن هوا به طور خودکار روشن می شوند. این محصولات هنوز فراگیر نشده اند و اغلب در محیط های صنعتی و فضاهای باز استفاده می شوند. اما مدل هایی برای مصارف خانگی نیز در بازار موجود است.

54353مشاهده قیمت و خرید بهترین فتوسل های بازار(کلید نوری)لیست قیمت

کلید برق مدرن

این محصولات از چندین قسمت جداگانه تشکیل شده اند. هر قسمت از این کلید به یک قسمت از اتاق اختصاص داده شده است. یک قسمت از این کلید می تواند مثلا چراغ را در بالای تخت خواب روشن کند و یا در قسمت دیگر آباژور و یا لوستر و … را روشن و خاموش کند. یکی از انواع سوئیچ های مدرن مجهز به سنسورهایی است که در صورت وجود یک نفر در اتاق ، جریان تجهیزات روشنایی برقرار می شود و تجهیزات به طور خودکار روشن می شوند. یکی از انواع سوئیچ های برقی توسط شرکت اسپانیایی Fontini تولید می شود و لوکس ترین کلید های بازار را می توان در این برند مشاهده کرد.

کلید برق حرکتی

در واقع کلیدهایی حساس به حرکت هستند و در صورت احساس هرگونه حرکتی ، روشن می شوند و ارتباط در آنها برقرار می شود. این محصول را می توان در مکان هایی مانند انبارها و فضاهایی که اشیاء قیمتی در آنها ذخیره شده است استفاده کرد تا در صورت جابجایی افراد روشن شود.

46546مشاهده قیمت و خرید کلید های حرکتیلیست قیمت

کلید برقی صوتی (حساس به صدا)

این کلید ها اغلب در داخل خانه استفاده می شوند در حالی که کلیدهای حساس به حرکت اغلب در خارج از منزل مورد استفاده قرار می گیرند.

کلید برق یو اس بی دار (USB)

یکی از پرکاربردترین و جذاب ترین مدلهای کلید برق های دارای مکانیزم USB port هستند. با هر کابل USB می توان از این کلید و سوکت استفاده کرد. علاوه بر مصارف خانگی ، می توانید در مغازه ها ، رستوران ها و سایر مکان های شلوغ که نیاز به شارژ تلفن های مختلف یا سایر لوازم برقی دارند نیز استفاده کنید. همچنین این سوئیچ در مدل های داخلی و سطحی تولید می شوند و بسته به شرایط خاص و ویژگی های فضایی ، هر کجا قابل استفاده است. قیمت این مدل ها بالاست.

کلید برق کارتی

سوئیچ های کارتی نیز دارای تنوع زیادی هستند که اکثر مردم در هتل ها دیده اند. مدل های کارت با قرار دادن کارت در یک محفظه مخصوص با سنسور که بیشتر در ادارات و هتل ها استفاده می شود ، روشن و خاموش می شوند. این مدل های کلید برقی پیشرفته ترین تکنولوژی را دارا هستند.

کلید برق ضد آب

کلیدهای ضد آب دارای روکشی از پلاستیک مرغوب هستند که روی کلید قرار می گیرد و در هر شرایطی از ورود آب جلوگیری می کند ، این کلیدها دارای نماد IP54 هستند که به معنی محافظت در برابر نفوذ اجسام خارجی است. کلیدهای ضد آب بسیار کاربردی بوده و در مدلهای سطحی و توکار تولید می شوند. و برای استفاده در مناطق مرطوب مانند شمال کشور یا مکانهایی که امکان پاشش مستقیم آب وجود دارد مانند کارواش ، حمام یا توالت یا فضاهای باز این مدل کلید ها مناسب هستند.

کلید برق ارت دار

اگر ساختمان شما از چاه ارت بهره می برد، حتما باید از کلید های برق ارت دار استفاده کنید. وجود سیم ارت در ساختمان از خیلی از خطرات احتمالی و برق گرفتگی های اتفاقی جلوگیری می کند. معمولا متاسفانه در بیشتر پروژه های برق کشی از سیم ارت استفاده نمی شود که این بر خلاف استاندارد های سیم کشی ساختمان و برق صنعتی است.

کلید محافظ جان

همان طور که از نامشان پیداست وظیفه محافظت از بدن در مقابل نشت جریان و برق گرفتگی در دستگاه های برقی و یا لمس مسقیم سیم فاز را بر عهده دارند. کلید برق های محافظ جان بیشتر به شکل فیوز مینیاتوری تولید می شوند و عموما در داخل جعبه فیوز ساختمان تعبیه می شوند.

 

 

6564مشاهده و خرید جدید ترین کلید های محافظ جانلیست قیمت

کلید برق آویزی

این کلید ها درواقع دارای یک رشته نخ پلاستیکی یا فلزی هستند که به یک کلید گردان متصل است وقتی نخ را به بالا یا پایین می کشید کلید عمل کرده و لامپ روشن و خاموش می شود. بیشتر در آباژور ها و چراغ های مطالعه قدیمی به چشم می خورند. البته به دلیل کلاسیک بودن امروزه نیز برخی از این سبک کلید ها استقبال می کنند.

کلید برق پدالی

این کلید ها که بیشتر در مراکز صنعتی بویژه در چرخ های خیاطی استفاده می شود، وظیفه قطع و وصل جریان را با فشار پا بر عهده دارند.

چند اصطلاح در خرید انواع کلید برق

کلید برق ریموتی : کلید هایی که قابلیت کنترل از فاصله معینی را به وسیله امواج RF ، بلوتوث ، وای فای و یا هر روش بی سیم دیگری را دارند.

پیشنهاد مطلب: قیمت کلید برق ریموت دار بیسیم

کلید برق سنسور دار: کلید هایی که دارای سنسور های خاصی برای کنترل قطع و وصل برق بدون حضور فرد هستند. سنسور های صوتی، نوری، حرکتی و… .

کلید برق چراغ دار: برای اینکه کلید برق در تاریکی قابل رویت باشد و بتوان آن را در تاریکی پیدا و روشن کرد، نوع خاصی از چراغ کم نور در آن ها تعبیه می شود که در مواقعی که لامپ خاموش است و جریان برق در لامپ قطع است این چراغ درون کلید روشن می شود و با وصل جریان خاموش می شود. وجود این چراغ در قیمت کلی محصول تاثیر آنچنانی ندارد و معمولا همه کلید ها مجهز به این کلید هستند.

کلید برق تاچ : کلید های که دارای سنسور های حساس به حرارت و مجاورت هستند که امکان روشن کردن لامپ ها را بدون تماس کامل دست و اعمال فشار فراهم می کنند.

کلید برق پیچی : کلید هایی که شبیه به ولوم های چرخشی هستند و امکان کنترل لامپ را با چرخش به چپ و راست فراهم می کنند.

کلید برق اتوماتیک: کلید هایی هستند که بیشتر برای محافظت از تجهیزات گران قیمت در صنایع صنعتی استفاده می شوند.

کلید برق اهرمی : کلید هایی با پایه استوانه ای فلزی که با حرکت بالا و پایین خود جریان برق را قطع یا وصل می کنند.

کلید برق اضطراری : دکمه هایی به شکل قارچ و بزرگ که در کنار تجهیزات صنعتی نصب می شوند تا موقع بروز خطر سریع بتوان جریان را خاموش کرد.

کلید برق کنترل از راه دور: کلید هایی که بشود با دیوایس های مختلف، کنترلر، موبایل و یا سیستم های کامپیوتری کنترل کرد.

کلید برق صنعتی: شکل حرفه ای تری از کلید های برق که صرفا برای مصارف صنعتی با ولتاژ کاری بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

راهنمای خرید کلید برق

نحوه تشخیص کلید برق اصل با فیک (قلابی)

تولید کننده های زیادی از مارک های معروف کپی می کنند و باعث نارضایتی مشتریان می شوند. یکی دیگر از عوامل افزایش کالاهای تقلبی ، ضعف نظارت گمرک است که نکته بسیار مهمی است و باعث افزایش بسیار چشمگیر کالاهای تقلبی می شود ، اما باید بگوییم که راه های زیادی برای تشخیص کالاهای اصلی از کالاهای تقلبی وجود دارد. اگر می خواهید کلید برق اصلی را خریداری کنید ، حتما آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

سعی کنید کلیدهای ساخته شده از پلاستیک را خریداری کنید ، زیرا آنها محصولات پلاستیکی با کیفیت و بدون مواد بازیافتی هستند. نوع پلاستیک نشکن است و به راحتی می توان آن را تقلبی تشخیص داد. راه بعدی قیمت کالا است. یکی از ساده ترین راه ها برای شناسایی کلاهبرداران ، قیمتی است که برای کالاهای خود ارائه می دهند. زیرا هر محصول با کیفیت دارای قیمت مناسب می باشد. اجناس تقلبی معمولاً ارزان تر به فروش می رسند.

ویژگی های اصلی برای خرید یک کلید برق خوب

  • کلیدهای با کیفیت باید از پلاستیک نسوز و مقاوم ساخته شوند. پایه های اتصال باید از سرامیک ساخته شود ، پیچ اتصال باید از کیفیت لازم برخوردار باشد ، زیرا اگر پیچ خیلی زود فرسوده شود یا خوب سفت نشود ، خطر آتش سوزی افزایش می یابد.
  • مارک استاندارد ایرانی را داشته باشند ، کلیدهایی که استاندارد ایرانی را ندارند ، کیفیت لازم را هم ندارند و با استانداردهای بین المللی مطابقت ندارند. بنابرین نمی توان به آن ها اطمینان کرد.
  • جنس کلید و مارک آن بسیار مهم است چرا که خیلی از آتش سوزی ها به دلیل بی کیفیت بودن جنس کلید های برق و اتصال و آتش سوزی آنها بوجود می آید.

نکات مهم هنگام خرید کلید برق

تخمین قیمت

قبل از هر کاری بودجه ای را برای خرید کلید تعیین کنید. پس از تعیین قیمت ، بسیاری از مدل هایی که در محدوده قیمت شما نیستند به طور خودکار حذف می شوند و انتخاب برای شما آسان خواهد بود.

نوع سوئیچ

انواع مختلف از سوئیچ ها وجود دارد ، همچنین در دو نوع با و بدون اتصال زمین موجود است. (ارت دار) شما باید کلید مورد نظر خود را با توجه به نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. قبل از خرید حتما نوع سوئیچ مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.

جنس پلاستیک بدنه کلید برق

مواد پلاستیکی بدنه نیز بسیار مهم است ، باید از پلاستیک نسوز و مقاوم ساخته شود. اگر پلاستیک کیفیت لازم را نداشته باشد ، به دلیل افزایش میزان مصرف آمپر و جریان کشی بالا، خیلی زود تغییر رنگ می دهد و یا می سوزد ، بنابراین حتما به این نکته توجه کنید.

مواد پایه های اتصال کلید برق

بهتر است این قسمت از سرامیک باشد ، زیرا سرامیک دارای تحمل درجه حرارت بالا است. پس از آن ، باید به مواد قطعات اتصالی (پین ها) بروید ، پیچ های مسی و برنجی بهترین نوع هستند که زنگ نمی زنند و کثیف نمی شوند و به خوبی محکم می شوند.

طرح و رنگ (ظاهر کلید برق)

ممکن است طرح و رنگ کلید مهم به نظر نرسد ، اما وقتی کلید برق را در محل کار نصب می کنید ، متوجه می شوید که چقدر بر زیبایی خانه شما تأثیر می گذارد. سعی کنید ظاهر و رنگ کلید ها با دکوراسیون محل سازگار باشد. چرا که هم بر زیبایی محیط تاثیر می گذارد و هم باعث می شود کلید ها به چشم نزند.

گارانتی و ضمانت

داشتن گارانتی می تواند دلیل محکمی برای در دسترس بودن محصولات با کیفیت بالا باشد. هیچ شرکتی هرگز کالاهای تقلبی و نامرغوب خود را تضمین نمی کند زیرا چیزی جز ضرر برای شرکت نخواهد داشت. بنابراین همیشه داشتن گارانتی می تواند دلیل محکمی برای کیفیت بالای محصول باشد.

عوامل مهم در قیمت کلید برق

  1. کاربرد: معمولاً کلیدهای تک پل و مبدل قیمت مناسب تری نسبت به دو پل ، سه پل ، کولر و… دارند. کلید هایی با کاربری هوشمند و حسگر نیز گرانتر از نوع معمولی هستند.
  2. ضد آب: معمولاً همه مدل هایی که دارای روکش و کانکتور هایی با قابلیت مقاومت در برابر آب هستند. قیمت بالایی دارند.
  3. داخلی یا سطحی: این دسته تاثیر زیادی در قیمت کلیدها دارد. کلید های برق سطحی معمولاً گرانتر از مدل داخلی هستند.
  4. برند: انواع کلیدهای برقی در مارک های مختلف تولید شده یا وارد کشور می شوند. مارک های ایرانی مانند دلند ، جهان ، سایا ، البرز و … قیمت بالاتری نسبت به نوع وارداتی دارند. کلیدهای برقی (لنگرد)Legrand ، (اشنایدر)Schneider،(ویکو) Vico ،(ویسج)Visage ، (شایلین) Shailin و … نیز از بهترین مارک های وارداتی (بهترین مارک های خارجی کلید برق) هستند.

بهترین برند های ایرانی کلید برق

کلید برق دلند

دلند (Deland) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کلید برقی ایرانی است. قیمت مناسب ، گارانتی و تنوع مدلهای کلیدهای دلند آنها را به یکی از محبوب ترین مارک ها در بین طرفداران تبدیل کرده است. پرکاربردترین انواع مدلهای سوئیچ دلند عبارتند از: مدلهای آسا ، آریا ، نقره ، آرمان ، رایان و… در رنگهای مختلف موجود است.

کلید برق ایران الکتریک

ایران الکتریک انواع و رنگهای مختلف کلید برق را تولید می کند. قیمت مناسب و مدلهای متعدد ایران الکتریک این برند را به یکی از بهترین مارک های ایران تبدیل کرده است. کلید برق سیستما یکی از کلیدهایی است که توسط شرکت ایران الکتریک تولید و به بازار عرضه می شود.

کلید برق لگراند

لگراند یکی از مهمترین و بزرگترین تولیدکنندگان کلید در جهان است. لگراند همچنین انواع تجهیزات شبکه را تولید و عرضه می کند. سوئیچ های لگراند با رنگ محدود از کیفیت عالی برخوردار هستند.

کلید برق مارک پارت

شرکت پارت الکتریک تولید کننده یکی از بهترین کلید های برقی موجود در بازار است. این مجتمع در سال «1364» شروع به کار کرد و یکی از شرکت هایی است که دارای متنوع ترین سبد محصولات در زمینه کلیدهای برقی است. کیفیت و دوام محصولات Part همیشه مورد توجه مصرف کنندگان بوده و دوام بالای آنها بر محبوبیت این تجهیزات افزوده است.

کلید برق مهسان

کلید برق مهسان یکی از پربیننده ترین انواع کلید برق در بازار است. این برند ایرانی بوده و دارای گارانتی پس از فروش می باشد.

کلید برق ویرا الکتریک

کلیدبرق ویرا ساخت ایران است که از کیفیت بالایی در طراحی و … برخوردار است و همواره سعی کرده است از عناصر با کیفیت بالا در محصولات خود برای جلب مشتری استفاده کند. محصولات این مارک ایرانی بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید و توزیع می شوند و همچنین ظاهر زیبایی داشته و دارای قیمت بسیار مناسب هستند. کلید های ویرا دارای فریم ها و رویه هایی با رنگ های شیک و زیبا هستند که به شما این امکان را می دهد تا با سلیقه شخصی خود و مکانی که باید از این محصولات استفاده شود مطابقت داشته باشید.

ارتفاع استاندارد کلید از کف

بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد، اما در کل استاندارد هایی برای این منظور در نظر گرفته شده است که خود برق کار ها آن ها را اعمال می کنند. اما شما می توانید به هر ارتفاعی که نیاز دارید تغییر بدهید. اما باید به در دسترس بودن برای بچه ها هم توجه کنید چرا که ارتفاع پایین تر به معنی دسترسی راحت تر نوزادان و کودکان خرد سال هست که می تواند برای آن ها خطر آفرین باشد.

345525خرید کلید برق صفر و دست دوم (کار کرده) از فروشگاه ایساملیست قیمت

بهترین کلید برق ایرانی چیست؟

در بالا چند برند با کیفیت را برای شما معرفی کردیم که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما برند های تولیدی ایران فقط به این چند مورد منتهی نمی شود و بی شمار مارک خوب برای خرید کلید برق در ایران داریم. به مرور زمان سعی می کنیم برند های بیشتری را بررسی کنیم و به همین لیست اضافه کنیم.

کلید برقی چه رنگی خوبه؟

این کاملا سلیقه ای هستش. اما معمولا رنگ های سفید، کرمی، سیاه و قهوه ای بیشتر در بازار به فروش می روند. بهترین رنگ برای کلید برق رنگ دکوراسیون محل زندگی شما هستش.

پیشنهاد مطلب: 

راهنمای خرید محافظ برق هوشمند تایمردار

راهنمای خرید چندراهی برق

راهنمای خرید مبدل برق تیراژه

راهنمای خرید قفل برقی ارزان

کلام آخر

از جمله مهمترین محصولات نورپردازی که به تعداد زیاد در ساختمان استفاده می شود و حضور آنها در هر چهار دیوار ضروری است ، می توان به کلید برق اشاره کرد. امروزه انواع مختلفی از کلید های برق تولید می شود که برای نصب آنها نیازی به استفاده از پیچ نیست. یکی دیگر از ویژگیهای مهم در انتخاب بهترین کلید برق هزینه مناسب آن برای مصرف کنندگان و کیفیت مواد مورد استفاده در فرایند تولید است. همچنین بدون شک ظاهر زیبای کلید در زیبایی دکوراسیون و فضای مورد نظر بسیار مثر است. از سوی دیگر ، برای انتخاب و خرید کلید برق ، باید به نکاتی مانند نوع کاربرد آن توجه کنید.

همچنین ایمنی تماس یکی از نکات مهم و حیاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. کلید های برقی که دارای روکش هستند و یا اتصال به زمین دارند یا ضد آب هستند می توانند ایمنی بیشتری را ایجاد کنند. از سوی دیگر ، با در نظر گرفتن دکوراسیون فضای مورد نظر و انتخاب کلید مناسب که هماهنگی کامل با آن را داشته باشد ، می تواند نقش بسزایی در زیباسازی محیط شما ایفا کند. تا حد امکان از کلید های توکار استفاده کنید چرا که هم خطر کم تری به خاطر قرار گرفتن در درون دیوار دارند و هم موجب تمیز تر شدن سیم کشی ساختمان و نمای دکوراسیون محیط شما می شود.

5/5 - (3 امتیاز)

3 دیدگاه برای “خرید کلید برق – کلید برق خوب از کجا بخرم؟

  1. mmd
    mmd گفته:

    سلام ممنون از مقاله خوبتون ما به خاطر تعمیرات خونه مجبور به تعویض کلید و پریز شدیم کلید ها چراغ دارن ولی توی تاریکی روشن نمیشن و نمیشه تو تاریکی تشخیص داد به نظرتون مشکل از کلید برقه یا از مشکل از سیم کشیه؟

    • تیم پشتیبانی گفته:

      سلام و احترام
      مشکل عموما از برعکس نصب شدن سیم های نو و فاز هستش. اگر به جای سیم فاز نول از کلید عبور کند، چراغ داخل آن روشن نخواهد. می تواند جریان برق را قطع کرده و جای سیم ها را عوض کنید. همچنین ممکن است خود لامپ معیوب شده باشد یا سیم های اتصال آن به کانکتور برق قطع شده باشد. مورد آخر می تواند به دلیل بر عکس بودن خود سیم فاز خروجی و ورودی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *